Cengiz Han - Mongol

Giriş - Üye Ol
Anasayfa > Sinepedi > Cengiz Han - Mongol

Cengiz Han

Mongol

Film Detayı
Fragman'ı İzle
Cengiz Han

Cengiz Han

177 kişi eklemiş
Filmi Oylayın:
4.7/5 (155) kişi
Sinemalar.com puanı :
6.6/10 [?]
imdb puanı :
7.5/10
Yapım :
2007, Moğolistan / Kazakistan / Almanya / Rusya
Tür :
Dram / Savaş / Tarih
Yönetmen :
Sergei Bodrov
Senaryo :
Sergei Bodrov, Arif Aliyev
Oyuncular :
Tadanobu Asano, Aliya , Tegen Ao, Ying Bai, Khulan Chuluun, Bao Di, Bayertsetseg Erdenebat, Deng Ba Te Er
Yapımcı :
Sergei Bodrov, Anton Melnik, Sergei Selyanov
Görüntü Yönetmeni :
Rogier Stoffers, Sergei Trofimov
Müzik :
Tuomas Kantelinen
Dağıtım :
Chantier Film
Süre :
2 saat, 00 dk.
Gösterim Tarihi :
14 Mart 2008

Özet

“Moğol” üçlemesinin ilk filmi olan CENGİZ HAN, genç Timuçin’in savaşarak esaretten kurtuluşunu ve dünyanın yarısını ele geçiren uçsuz bucaksız Moğol İmparatorluğu’nun kurucusu olan Cengiz Han ünvanına sahip oluşunu konu alıyor.

Esugei Kağan dokuz yaşındaki oğlu Timuçin ile Moğol bozkırlarında Merkit boyuna gelin seçmeye giderler. Böylece Esugei Kağan Merkitlerle yıllarca süren düşmanlığa bir son verip barış sağlayabilecektir.  Ancak Timuçin yolda dinlenmek için durdukları bir kabileden eşini seçer.  Bu durum Merkitler ile yapılacak barışa engel olur.  

Geri dönerken düşmanları tarafından zehirlenen Esugei ölür ve dokuz yaşındaki Timuçin kabilenin başına geçer.  Timuçin ve ailesi geniş bozkırlarda göçebe hayatı yaşarlar, avlanarak yaşamlarını sürdürürler.

Kabilenin yeni kağanı olan Targutai, ileride kabilenin kağanı olacak Timuçin’i öldürmek ister. Ancak Moğol halkının kurallarına göre bir çocuk asla öldürülmez.  Bunun için Targutai onu esir alır ve öldürmek için büyümesini bekler...

Yorumlar (280)
Filme Yorum Yaz
Sayfa: 1 - 2 - 3 - 4 - > - >>
Tarih sıralı - Kullanıcı seviyesi sıralı  
-yorumcu- Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışı-yorumcu-, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 09.07.2008 00:29
arkadaşlar ,cengiz hanın türk olduğuna dair en ufak bir yazı bulamadım internette ,bir kaç tarihçinin yazısını okudum ve çok şaşırdım.cengiz han bir kahraman değil , düpedüz bir barbarmış ve geneldede ufak topluluklara(bunlarda bizim atalarımız oluyor) saldırmaktan zevk alırmış.barbarlıkla ele geçirdiği savaşamayacak esirleri(kadın,çocuk,yaşlı)ordusuna kalkan olarak kullanırmış.bu sebeple de büyük ve yenilmez bir ordusu olmuş.filmi sinemada beğenmiştim ancak cengiz hanın kanunlarını(-ki bunu özellikle bulun ve okuyun) ve tarihçilerimizi okuduktan sonra, bu serinin diğer filmlerini izlememe kararı aldım.saygılar
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
batuu Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıbatuu, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 06.07.2008 14:44
daha güzel işlenebilirmiş.konular biraz kopuk olmuş.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
MTS Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
ÇevrimdışıMTS, söylemiş
Yorum Puanı: oylanmamış, Tarih: 24.06.2008 13:38
güzel film olmuş, keşke bizimkilerde fatih sultan mehmet, yavuz sultan selim, gibi padişahların hayatını anlatan bir film yapsalar, istanbulun fethi vs gibi çok güzel olur.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
sixfingers Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışısixfingers, söylemiş
Yorum Puanı: oylanmamış, Tarih: 11.06.2008 15:07
celaleddin harzemşahta cengizhanla aynı zamanda savaşmış çok merak ediyorum acaba bi dahaki filmlerinde celaleddin harzemşahı nasıl anlatacaklar.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
batuu Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıbatuu, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:17.06.2008 12:10
evet ancak genellikle sultan celaleddin kaçmış cengizin orduları(ki başında sebütey gibi komutanlar vardır.)kovalamıştır.babası muhammed şahın küçümsediği çapulu ordusu onun izinde onlarca şehri yağmaladılar seyyidleri yakaladılar.ve sonunda celaleddin harezmşah bir derede yakalanmış ve şehid edilmiştir.
sixfingers Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışısixfingers, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 10.06.2008 13:01
böyle tarih filmlerini izleyince içim bir hüzün kaplar.yabancıların tarihinde 1 veya 2 tane lider vasıflı adam var hatta olmayan bir kahraman ortaya çıkarıyorlar tutuyorlar güzel bir film çekiyorlar bizim tarihimizin hepsi böyle lider insanlarla büyük hükümdarla dolu. hatta bazı yenildiğimiz savaşlar bile büyük bir kahramanlık mücadelesi olarak anlatabiliriz. bilmiyorum o günleri görebilecekmiyiz bir selahaddin eyyubiyi anlatan bir celaleddin harzemşahı anlatan bir selçukluyu bişr osmanlıyı anlatan inşllah görürüz...
Bu yoruma 2 cevap yazılmış - Cevap ver
hokerbaz Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıhokerbaz, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:11.06.2008 00:33
kesinlikle katılıyorum..
batuu Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıbatuu, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:17.06.2008 11:40
kesinlikle katılıyorum. anacak şu da var bu film amerikanın sahte kahramanlarına benzemiyor. moğollar timur dahil birçok kahraman yetiştirdiler. bunların çoğu büyük türk ordularında yer aldılar.türklerin yetiştirdiği cengaverlerde cengiz hana tabi olarak macaristandan kamçatkaya dünyayı titrettiler. moğollar bu konuda tam bir ekol olmak istiyorlar. film sektörünü kahramanları üzerine çevirmek istiyorlar.keşke biz de böle yapsak. o. çocuklarını anlatacağımıza,recep ivediğin sapıklıklarına güleceğimize şanlı tarihimizi anlatalım.
hokerbaz Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıhokerbaz, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 29.05.2008 17:07
ben bu filmin fragmanını ilk gördüğüm günden beri hevesle bekliyodum ve nihayetinde filmi seyrettim. film kötü değil ama genel olarak cok menmnun kaldığımı söyleyemem. öncelikle filmde bana göre senaryonun gidişatında kolaya kaçılmış. yani adam moğolları nasıl topladı nasıl lideri oldu, ordularını nasıl oluşturup onları düzenledi, savaşın çıkması, bu aradaki olaylar kayıp. bu kayıpları filme yayarsanız ortaya şu çıkıyo= gereksiz sahnelerin uzun tutulup asıl geçişlerin atlandığı kendi içinde kopuk bir film. her şeye rağmen atmosfer, kamera, görsellik cok güzel seyretmeye değer.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
zoden Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışızoden, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:01.07.2008 11:00
güzel ve yerinde yorum.
xxxmustafaxxx Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıxxxmustafaxxx, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 28.05.2008 19:05
ben izlemedimde izleyen arkadaşlara burdan bişeler sormak istiyorum. moğollar tarihin en büyük yağmalamacılarından biridir; bunu hepimiz biliyoruz. peki filmde bölemi gösterilmiş? yoksa moğollar kendilerini en ii biziz die mi göstermişler? film riwayet üstüne mi kurulu yoksa tarihsel mi? bide türklerle alakası varmı? ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum
Bu yoruma 5 cevap yazılmış - Cevap ver
hokerbaz Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıhokerbaz, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:29.05.2008 16:59
filmde moğollar tek bi çatı altında değil dağınık hayat sğrğyolar yani tam olarak yağmacı yönleri ön planda değil..bu sorunun yanıtı bence 2. filmde ortaya cıkacak. film baştan sona tarihsel gerçeklik üzerinden gidiyor belki cok da önemli olmayan konularda rivayet vardır. bu arada filmde türklerle ilgili henüz bir şey yok.
xxxmustafaxxx Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıxxxmustafaxxx, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:05.06.2008 21:51
teşekkürler kardeş. ama inş. ilerki filmlerde bağlantı kurarlar türklerle. çünkü türkler moğol kültürünü baya etkilediler türkleitirdiler. eğer bundan bahsedilmesse ayıp olur bence
batuu Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıbatuu, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:17.06.2008 11:43
evet altın ordu kolunda özellikle türkler etkilidir. altın ordulu moğol imparatorluğu yıkılınca yerine kurulan ona yakın devletin 7-8 i türk devleti.aynı zamanda batu han'ın sebüteyin akınlarıyla devraldığı rusya da türklerin etkisi ağır olarak hissedilmekteydi.
-yorumcu- Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışı-yorumcu-, cevap yazmış
Yorum Puanı: 1.00, Tarih:09.07.2008 00:33
arkadaşlar çok araştırdım,cengiz hanın türklükle bir ilgisi yok.hatta tarihçiler bu kişinin neredeyse dönemin hitleri olduğunu ve kesinlikle türklükle bir ilgisinin olmadığını savunuyorlar.
xxxmustafaxxx Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışıxxxmustafaxxx, cevap yazmış
Yorum Puanı: Oylanmamış, Tarih:12.07.2008 12:02
aysntg, lütfen tarih biliyosak cengizhana hit demiyelim. türk rarihinin en çok etkilediği ırktır moğollar bu moğooların türklerle alakası yok diyenler bizi hiç sayıyolar. ama şunu bilki türkler olmasa moğolları dünya bu kadar anmazdı.
erayHashas Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
ÇevrimdışıerayHashas, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 11.05.2008 00:10
gercekten güzel bi film, tarihte kesin bi bilgi olmamasına rağmen senaryoyu çok iyi yorumlamıslar.o kadar rivayetten bütünlesmiş
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
ido Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıido, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 05.05.2008 23:51
valla kardesim adamlar yapmis oynamis fistik gibi izleyin bence kacirmayin cinemallida uzmeyin :)
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
fulinmelodi Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıfulinmelodi, söylemiş
Yorum Puanı: 4.50, Tarih: 04.05.2008 21:15
çok güzel bir film izlenmeye değer.2008 oscar en iyi yabancı film adayı ama bence en iyi film olmalıymış
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
inzula Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıinzula, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 25.04.2008 22:03
film; moğol imparatorluğunun başlangıcını anlattığı için bir devletin kurulması sırasındaki entrikaların anlatılması şart-ki bu filmde de var. ama genel manada güzel bir film izlemeye değer. öelliklede sonlara doğru olan savaş sahneleri, efektler bir harika. tabi işin içine biraz bilgisayar efekleri eklememiş değiller yani. bence özellikle serinin ikinci filmi daha çok savaş sahneleri 3.sü ise biraz dramatik olur diyorum. başka da bişey demiyorum
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
trety Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıtrety, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 24.04.2008 20:00
film idare eder arkadaşlar. güzel olmuş tavsiye ederim
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
aCouSTiC Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
ÇevrimdışıaCouSTiC, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 24.04.2008 07:39
fena değil ama savaş film'i bekleyenlerin umutları kırılabilir..filmde 2 tane savaş var..ama belgesel tadında bişi bilgilenmek amacıylada izleyebilirsiniz..o insanlarin kültürlerini güzel anlatan bir film olmuş..
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
shosen Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıshosen, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 22.04.2008 19:30
guney bu fılmı hangı salonunda werıyor acaba.fılmın zewkı ıcın onemlı bır etken bence.saygılar..
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
layemut Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışılayemut, söylemiş
Yorum Puanı: 3.67, Tarih: 22.04.2008 13:48
hıc bır dakıkasında sıkılmadım. ne basında ne sonunda. cok harıkaydı. ama 2.bolumde yukarıdan cekım var yanı bıl. yapımıda olabılır ama muthıstı. o sahnede duygularım hat safhaya ulastı dıyebılırım. her sahnesı harıkaydı. arka plandakı ses cok etkıleyıcıydı. kamera acıları muthıstı. oyuncularda cok guzel oynamıs. fakat su noktaya degınmek ıstıyorum. turkler ve mogallar bırbırlerıne yakındı ama bu fılmdekı cogu ozellıkler(kulturel,askerı) turklere aıt. yanı bızım herseyımı almıslar mogol dıye vermısler. ama ızlenmeye deger...
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
Sayfa: 1 - 2 - 3 - 4 - > - >>
Tarih sıralı - Kullanıcı seviyesi sıralı