Küresel Isınma Hakkında Bilinçlenelim!!

Giriş - Üye Ol
Anasayfa > Gruplar > Küresel Isınma Hakkında Bilinçlenelim!!

Küresel Isınma Hakkında Bilinçlenelim!!

Grup Hakkında:
BİZ BUNU YAPTIK!! BİZ,BUNU YAPTIK DİYENLER ASLINDA NELER YAPTIĞIIN FARKINDA DEĞİL!! ARKADAŞLAR ÇAĞIMIZIN EN BÜYÜK SORUNU KÜRESEL ISINMA HAKKINDA Bİ PAYLAŞIM PLATFORMU OLUŞTURMAK İSTEDİM UMARIM İYİ Bİ ORTAM OLUR BİLGİLERİNİZİ ARKADAŞLARINIZLA PAYLAŞIRSANIZ ÇOK MUTLU OLURUM EN AZINDAN BİLGİNİ YOKSA BİLE ARAŞTIRMA YAPARAK BİLGİ SAHİBİ OLMANIZI VE BİZLERLE PAYLAŞMANIZI İSTERİM..SAYGILAR İYİ PAYLAŞIMLAR
Kurucu:
Kuruluş Tarihi:
17 Mayıs 2008
Üye Sayısı:
36
Gruba Katılım:
Herkese Açık
Yorum Yazmak:
Tüm Üyelere Açık
Resim Göndermek:
Tüm Üyelere Açık
Kategori:
Film
Yorumlar (69)
Gruba Yorum Yaz
gonzocrew Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışıgonzocrew, söylemiş
Yorum Puanı: oylanmamış, Tarih: 06.09.2008 16:11
kesinlikle katılıyorum.dünyamız giderek yok oluyo.şimdiden önlemler almalıyız.ülkemiz giderek çölleşicek bunun için şimdiden bişeyler yapılması gerekir bu yüzden çok iyi bir grup kurucusuna teşekkürler =)
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
zac-gizem Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışızac-gizem, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 13.07.2008 08:48
çok haklısın... küresel ısınma yüzünden gittikçe sularımız denizlerimiz kuruyacak düşünmesi bile korkutucu
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
emperador Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıemperador, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 18.06.2008 15:22
ee arkadaşlar grubu hareketlendirelim lütfen... küresel ısınma çok ciddi bir konudur..etkinlik falan düzenleyelim bence
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
emperador Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıemperador, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 16.06.2008 11:21
dünyanın öncü bilim insanlarıyla uzmanlarının büyük çoğunluğu küresel ısınmanın gerçek olduğu konusunda hemfikir.iklim değişimlerinin etkileriyle nasıl yaşayacağımız ve gelecekteki etkinin nasıl en aza indirgeyebileceğimizi hepimizin yüzleşmesi gereken sorular. küresel ısınmanın etkileri,uzun süreli kuraklıklar ve çok sert kasırgalar olarak görmeye başladık bile.kuzey kutup bölgesi gibi yerlerde ise,yaban hayatı alanlarının tahribatına tanık oluyoruz.gerek devlet kurumları gerekse özel sektör fosil yakıtlarına bağımlılığımızı azaltma yollarını araştıryor,ancak zaman,kendi sırtımızı sıvazlama zamanı değil.
Bu yoruma 4 cevap yazılmış - Cevap ver
emperador Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıemperador, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:16.06.2008 11:26
enerji ihtiyacımızı karşılamak için derhal güneş ve rüzgar enerjisi gibi -ki her ikisinden de dünyanın pek çok ülkesinde bol bol var- yenilenebilir enerji kaynaklarını geliştirmek zorundayız. her birimiz çözümün bir parçasını oluşturuyoruz. 1990'lı yılların başında clean up australia ( avustralya'yı temizle) ve clean up the world (dünya'yı temizle) kampanyalarının oluşturulmasına yardımcı olma isteğimiz,her birimiz için geçerli olan o,"hiçbir şey yapmamanın çaresizlik duygusu"na bir yanıt olarak doğdu.derelerimiz,nehirlerimiz,göllerimiz neden yok olmayan tüketim eşyalarıyla doluydu? plajlarımıza neden arıtılmamış lağım suyu akıyordu?
emperador Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıemperador, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:16.06.2008 11:32
örgütlenince neler olabileceğini ilk elden gördük. dünyanın dört bir yanında başlıca kirlenme noktalarının temizlenmesi ve düzeltilmesi için milyonlarca insan el ele vermiş durumda ( pardon ama bu temizleme çalışmaları türkiye'de var mı ? varsa bile ne kadar düzenli bir şekilde yürütülüyordur sizce?? )söz konusu kamuoyunun yeniden bir dalga haline geldiği açık. bizce çevre konusunda toplumsal eylem iradesi yeni bir akıma dönüşmek üzere (dünyayı kurtarmak için kitabından alıntıdır/kim mckay ve jenny bonnin )
emperador Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıemperador, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:16.06.2008 11:40
bir fark yaratmamız mümkün : abd, sera gazı salımlarının dörtte birinin kaynağı. bu küresel ısınma nedeniyle yitirecek çok şeyi olan bir kıta açısından pek de iyimser bir konum sayılmaz.bugüne kadar bu durumu düzeltmek için yapılan en iyi şey,salım artış hızının sınırlandırılması oldu.üstelik bu işin tek sorumlusu özel sektör değil.ne de olsa varlılı yaşam tarzları-sera gazı üretip çevreyi kirleten kömürle elde edilen-ucuz enerjinin sağladığı ekonomik artılar ve -her yıl, hane başına 80 tonun üzerinde zehirli karbon dioksit - kaynağı özel konutlar ve bu miktarın büyük bölümü de hayatımızda yapacağımız ufak değişiklerle azaltılabilir. siz de bugünden başlayın. bu önerilere uyma kararı alıp,ekolojik ayak izinizi bir an önce küçültün ( dünyayı kurtarmak için adlı kitaptan alıntıdır/ww w.betruegreen'com
emperador Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıemperador, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:16.06.2008 11:44
amerikalılar bir numaralı tüketiciler olarak bilinir ve bunun nedensiz olduğu da söylenemz. abd dünyadaki sera gazı salımının dörtte birinin kaynağı.ancak dünyadaki herkesin bu konuda duyarlı davranıp sera gazı salımın azaltmaya yönelik önlemler alması gerekiyor.türkiye'de ortalama bir hane her yıl 20 yondan fazla karbon dioksit gazı üretiyor.bu da bir kişini yılda 5 ton sera gazı üretmesi demek. dahası, tirkiye'de ortalama bir aile yılda 180.000 litre su kullanıyor ve katı atık alanlarına gönderilecek yaklaşık 2 ton atık üretiyor.
captaiin Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıcaptaiin, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 06.06.2008 00:08
arkadaşlarım ben dün ne yaptım biliyormusunuz?
Bu yoruma 5 cevap yazılmış - Cevap ver
captaiin Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıcaptaiin, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:06.06.2008 00:12
son sıvamı verdim 2007 2008 yılı öğretim dönemimde.iyi hoş geçmiş olsun...lakin bir hadiseyi yaşadım hemen sıvaw ardından.bütün sınıf sınavdan çıktık yorgun argın bezmiş...sınıfa geldik.bir baktım millette bir kargaşa.noluyo dedim..millet kitaplarını yırtıp çöpe atmaya başlamış...ama ne kitap bir kitap değil iki kitapda değil bütün sınıf..amanın amanın captain bunları görmüş
captaiin Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıcaptaiin, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:06.06.2008 00:15
yapmayın derim olmaz..kitaptır yazıktır benim toprağımın ağacıdır derim olmaz ..yine yaptılar.kilolar işi yaprak temiz sayfalar her yerde çöp ağzına kadar dolmuş...e tamam dedim madem yırtacaksınız bari geri dönüşüme verelim.yine kimsede tık yok..
captaiin Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıcaptaiin, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:06.06.2008 00:18
hay hay siz misiniz bunu yapan tuttum gerekli yere şikayet ettim...sonra sessiz bir anı kollayıp durumu izzah ettim.herkes tüm o parçaladıkları kitapları bir bir topladı... geri dönüşüm kutusuna yolladık.içim huzur buldu...sewindim.
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:08.06.2008 10:43
bunlar terbiyesizliktir işte canım düşüncesiz bir toplum olunca sanuçlarıda böyle oluyo kurulu düzene tepkilerini defter kiteptan çıkarttıklarını zannediyolar halnuki zarar veriyolar ve farkında değiller yazık
emperador Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıemperador, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:16.06.2008 11:14
valla tebrikler... günü kurtarmışsın :))
basak45 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışıbasak45, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 05.06.2008 14:10
küresel ısınma:atmosferdeki karbon dioksit, sera etkisi adı verilen bir yolla günes ısısını tutarak yeryüzünün ısınmasında önemli bir rol oynar. sera etkisi, dogal bir ısınma sürecidir. karbon dioksit ve belirli bazı gazlar atmosferde sürekli bulunurlar. bu gazlar, tıpkı seralarda oldugu gibi dünya’nın gerekli sıcaklıgının korunmasını saglarlar. ancak, insan etkisiyle atmosfere daha yogun olarak salınan bu gazlar, dünya yüzeyinin istenilenden daha fazla ısınmasına yol açar. bu gazlar içinde en önemlileri, karbon dioksit (co2) ve su buharı (h2o). bunları, metan (ch4), nitrous oksit (n2o) ve pek çok endüstriyel işlemde kullanılan kloroflorokarbonlar (cfcs) izler.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
captaiin Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışıcaptaiin, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:06.06.2008 00:05
ımm *sera etkisi* bir vakit benim de kulağıma işilmişti.okulda anlatıylardı hele:)):).biyoloji dersindeydik hoca kaldırdı beni.söyle yawrum bakalım *sera etkisi* nedir.emm hocam şimdi bu sebzeler var ya işte onaların mewsimden önce....diye dewam ederken hoca bana otur yerine demişti...sonraları anladım sera etkisi dedikleri illetin karbondioksit dengesinin bozulmasından ötürü sıkcaklık artışı olduğunu...
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 02.06.2008 08:58
dostlarım grubumuz yavaş yavaş silinip gitmekte yeni gruplar kuruldukça kaybolmakta lütfen desteğinizi eksik etmeyin bu konuya duyarlılığınızı bekliyorum tüm arkadaşlarınızı davet edin grubun amacının etkili olabilmesi için çoğulcu katılım lazım lüstfen bu grubu ikinci plana atmayın sadece benim çabamla olcak bi iş değil..sizlere güveniyorum..canlarımm.teşekkürler
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
alperen-tunga Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıalperen-tunga, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:07.06.2008 20:04
duyarlıolmak zorundayız, haklısın abi bakalım kim hem kendi hemde gelecek nesileri düşünüyor herkezi daveteddim.
Aksiyoner Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
ÇevrimdışıAksiyoner, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 26.05.2008 20:01
küresel ısınma ya hayır en güzel yagmur duası ağaç dikmektir küresel ısınma sadece sıcak olması değil dir kışın da soğuk olur mevsim karmaşası yazın kar görülebilir örnegin olur buzullar erir ve buzulların görevi güneşi yansıtmaktır saygılar ...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:02.06.2008 08:58
teşekkürler paylaşımın için arkadaşım duyarlılığınızı bekşiyorum.saygılar
captaiin Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıcaptaiin, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 25.05.2008 16:58
kusura bakma husho ben çok az gruba üye olmaktan yanayım iki yada üç ama baktım duyarlılığını da taktir ettim.ve katılımda bulundum.gel gör ki üyeliğimden bu ana bu sayfada hiç hareketliliğim olmadı bu yüzden kusura bakma arkaaşlarım sizde bakmayın.bu hafta dahilinde konuya ilişkin kapsamlı araştırma yapmalıyım kimseyi sıkmıcak özden cümleler kumalıyım.kısacası *copy-paste* uygulamasına başvurmadan konu için emek harcamalıyım.bu yüzdende hiç yorum yazmadım.ama en kısa vakitte sizle paylaşıcam.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:26.05.2008 13:07
desteğin yeterli canım benim ne demek herzaman aramızda göremekten mutluluk duyarım..
sannyy Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışısannyy, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 21.05.2008 14:18
ee tamam hepimiz aynı fikirdeyiz ben herkese diyorum bunu kendimde yapıyorum sizde yapın lütfen kendi çevremdekileri sürekli uyarırım önemliside küçüklerimi yigenlerim kuzenlerim filan daha çok küçükler 8 yaşında filan ama şimdiden anlattıyorum alıştırıyorumki büyüdüklerinde hem sorumluluk almayı ögresinler hemde şimdiden bilgilensinler diye sizde yapabilirsiniz bunları
Bu yoruma 4 cevap yazılmış - Cevap ver
sannyy Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışısannyy, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:21.05.2008 14:21
tabi karşıma alpı nasihat vermiyorum tvyi fişinden çek lamba yanıyosa dger odalarda ve kimse yoksa kapatmasını istiyorum yada her buldukları yerde suyla oynamamalarını söylüyorum ve bunları tabi bir çok kişi der ama ben açıklayara k anlatarak sölüyorumki şimdi sölememe gerek kalmadan kendileri yapıyorlar buda benim çok hoşuma gidiyor :))
sannyy Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışısannyy, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:21.05.2008 14:24
mesela en büyük yigenim 10yaşında o 9 yaşındakine diyorki geçende "ışık açık kalmış gördünmü şimdi buna ihtiyacı olanlar da vardır biz harcamayalım zaten burdada oynamıyoruz"diyo cocuksu bir açıklamayla ama ben duydumda çok hoşuma gitti :)) :)) :)) :))
lost-heroes Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışılost-heroes, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:22.05.2008 12:17
tebrikler sannyy.böyle bilinçli nesiller yetiştirmek çok güzel bir durum.umarım böyle devam eder.zaten ancak böyle başa çıkabiliriz.geleceğimizi kurtararak.
sannyy Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışısannyy, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:23.05.2008 21:05
inşallah zaten dünyamızın sonu hiçde iyi gitmiyoo :((
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 21.05.2008 12:22
dostlarım küresel ısınma denilen felakete ülkelerin kayıtsız kalmaları ekonomik olduğu kadar insancıl olmayanda bir olay kendinden başkasını düşünmeyen bencil ülkeler diğer az gelişmiş ülkeledeki insanlarıda hiç umursamadan sırf kazanç elde etmek uğruna bu felakete göz yumuyorlar oysaki ilerde bu felaketin kendi başlarınada geleceklerini bile bile yapıyorlar bunu bu kadar vurdum duymazlığı neye güvenerek yaptıklarını halen anlamış değilim ????
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
lost-heroes Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışılost-heroes, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:22.05.2008 12:22
küreselleşme.tanımı dünyanın küçük bir köy haline getirilmesi.zenginler daha zengin fakirler daha fakir orta bir durum olmayacak.küresel ısınma.tanımı.bir yangında,bir selde,yada herhangi bir felakette fakirlerin yok olup zenginlerin kendilerini kurtaracağı bir olay.peki sonra zenginler ne olacak birbirlerini yiyecekler.neden alt tabakadan insanlar olmazsa işlerini kim görecek.bu durumda kendilerini kurtarırken bazı şanslı(?) insanlarıda beraberlerinde kurtaracaklar.bunun adına "yardım" diyecekler.
nomad Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışınomad, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 20.05.2008 16:43
biraz ısınsak ne olur?!küresel ısıda meydana gelebilecek 2 derecelik bir artış, dünya nüfusunun neredeyse yarısının susuz kalmasına neden olabilecek. sadece bu felaket senaryosu bile, milyonlarca kişinin hükümetlerini küresel ısınmaya karşı harekete geçmeye çağırması için yeterli görünüyor.
Bu yoruma 3 cevap yazılmış - Cevap ver
nomad Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışınomad, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 16:43
cevap 1: iklim değişir atmosfere insan faaliyetleri nedeniyle hızla yayılan metan, ozon ve kloroflorokarbon gibi gazların, ısı tutma özellikleri nedeniyle meydana gelen küresel ısınmanın, buzulların erimesi ve okyanusların yükselmesi gibi ciddi sonuçlar doğuracak iklim değişimlerine neden olması bekleniyor.
nomad Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışınomad, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 16:43
cevap 2: hayvan türleri yok olur, kitlesel göç ve susuzluk baş gösterir küresel ısınmanın, doğanın dengesini geri dönülemez biçimde bozarak, hayvan türlerinin yüzde 40'ının yok olmasının, kitlesel göçlere ve susuzluğa yol açmasının yanı sıra büyük bir ekonomik felaketi de tetiklemesi bekleniyor.
nomad Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışınomad, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 16:44
cevap 3: ekonomik felaket yaşanır dünya bankası'nın eski ekonomi uzmanlarından sir nicholas stern, ekonomik ve sosyal faaliyetlerin bozulmasının ardından ortaya çıkan sonucun "20'nci yüzyılın ilk yarısındaki büyük savaşlar ve büyük buhranla ortayan çıkan krize benzeyeceği" uyarısında bulundu. stern'in hazırladığı rapora göre, ülkeler yıllık gayrisafi milli hasılalarının yüzde birini küresel ısınmayla mücadeleye ayırmazsa bunun 5 ile 20 katını daha sonra ödemek zorunda kalacak. küresel ısıda sadece 2 derecelik bir artışın, dünya nüfusunun neredeyse yarısının susuz kalmasına neden olabileceği belirtiliyor.
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 20.05.2008 08:40
küresel ısınma karşısında gelişmiş ülkelerin kayıtsızlık nedenleri??
Bu yoruma 4 cevap yazılmış - Cevap ver
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 08:40
küresel ısınma “sayesinde” erimeye başlayan buzullar bu güne kadar geçilmez sanılan deniz yollarını ve kara parçalarını ulaşıma ve erişime açmaktadır.
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 08:42
(((madenler ve petrol rezervleri)))---öncelikle kanada ve rusya, bir ölçüde de abd ve danimarka şimdiye kadar -50°’ye varan aşırı soğuklar nedeniyle kullanamadıkları bir kaç milyon kilometre karelik alanı kullanıma açıyorlar. altın, gümüş, petrol, doğal gaz, kurşun, elmas, çinko kaynayan bu bölgenin yeraltı zenginlikleri kuzey kutbu’na kıyısı olan ülkeler için son derecede önemli bir gelir kaynağı olacak. birçok maden için dünya rezervlerinin üçte birinin bu bölgede bulunduğunu söyleyebiliriz. meselâ rusya’nın sibirya’daki kömür, petrol ve doğal gaz yatakları enerji karşılığı olarak dünya rezervlerinin %30’unu teşkil ediyor.
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 08:43
(((strateji açısından etkileri)))---panama kanalı abd deniz kuvvetlerinin ve amerikan ticaret filosunun yumuşak karnı. bu kanalın işlemesine mani olabilecek bir deniz kazası veya terörist saldırı hem deniz kuvvetlerinin ikiye bölünmesine hem de iki okyanus arasındaki ticaretin kilitlenmesine yol açabilir. ayrıca panama kanalının genişliği (ya da darlığı) nimitz sınıfı uçak gemilerinin bu su yolunu kullanmasına engel. gene aynı sebeple panamax denen boyutlardaki ticaret gemileri ile taşımacılık yapmak zorunda abd ile ticaret yapan ülkeler. panamax gemiler sadece 4500 konteynır taşırken post-panamax denen gemiler 12 bin konteynır taşıyara k maliyeti düşürebiliyorlar.
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 08:44
(((kısalan ticaret yolları)))---eriyen buzlar sayesinde batı avrupa, doğu asya ve kuzey amerika limanları yaklaşık 5000 ile 15 000 km kadar birbirlerine yaklaşacaktır. 3000-4000 konteynır taşıyabilen bir yük gemisinin günlük maliyetinin 10 bin dolar olduğunu dikkate alınırsa bu çok önemli bir kazançtır·
chico-Z Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıchico-Z, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 19.05.2008 12:18
vakti zamanında profesörler araştırmacılar bilim adamları insanları uyarıyordu.. lütfen daha dikkatli olalım kullandığımız suya tükettiğimiz enerjilere dikkat edelim sarfiyatlarımızı minimuma indirgeyelim.. ama insanoğlu her zaman bişey olmazlar üzerine bir bilinçle ilerdiği sürece ki sürdü ve bu zamanlara geldik biz yeni nesil gençler olarak dünyanın geldiği şu konumda nelerle uğraşıyoruz... üzücü bir durum ama ne demişler zararın ne kadarından dönülse kardır.. el ele vererek bunundan üstesinden gelinir inşallah.. husho kankam bizleri ateşleyecek bir atılımda bulunmuş ve ben ona teşekkürlerimi bir borç bilirim.. iyiki varsın dostum
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
husho Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışıhusho, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:20.05.2008 08:47
teşekkürler kardeşim aslında bu zamane gençliği çok bilinçli ve kenetlenmeyi istiyoo dostum bunu yapacak elemanlar dediğin gibi teşvik edecek kişiler yok yoksa bugünkü bi ((greeenpeace)) üyelerinin hemen hemen hepsii üniversite gençliği neler yapabildiğin beraberce görüyoruz...hep beraber kenetlenirsek ve ne yapıldığının farkına varırsak inanın kimse bu gençlerin birleşmesinin karşısında duramaz:::
sannyy Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışısannyy, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 19.05.2008 11:10
ya aslında biz insanlar türk yabancı farkertmez elimizde ki degerlerin kıymetini bilmeyip sonuna kadar kullanıp hboşa harcayıp hepsini bitirene ölürene dek bıkmadan usanmadan hep aynı şeyleri yapıyoruz yani anlatmak istedigim bundan seneler öncesi daha da güzeldi dünya konumunda ben küçükken hatırlıyorum aslında bilinçli olalım küresel ısınma artıyor diye ama kimse kulak asmadı asan olduysada çok azınlıkta olundugu için kimse aldırış etmedi bari biz geçler uyaralım etrafımızdakileri hadi bize yeter şimdiki degerler ama ya gelecegimizde olacak olan çocuklar ya onlar ne gibi tehlikeler bekliyo bilimez
Bu yoruma 2 cevap yazılmış - Cevap ver
sannyy Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışısannyy, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:19.05.2008 11:12
mesela alın size örnek geçen yaz istanbulda neredeyse sular tükenecek duruma geldi öle de oldu bi çok yerde zaten ama kış zamanında yetişti ya bu yaz npıcagız bakalım ben bu sene bukış hep bunu düşündüm ya daha kötüsü olursa
sannyy Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışısannyy, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:19.05.2008 11:14
zaten bu grup olmadan da bazı şeylere dikkat ediyodum ama bilmedigim şeylerde varsa ögrenip dikkat edecegim husho sana teşekkür ederim bu düşünc