Hasan Karacadağ

Giriş - Üye Ol
Anasayfa > Hasan Karacadağ
Sanatçı

Hasan Karacadağ

Adı Soyadı: Hasan Karacadağ
Ülke: Türkiye
Mesleği: Yönetmen, Senarist, Yapımcı
Videolar: Hasan Karacadağ Videoları
İlgili Haberler: Türkiye’nin İlk Yaratık Filmi ‘Semum’
“Semum” Özel Röportajı
43 kişi eklemiş

Biyografi

1976 Urfa doğumludur. 1998 yılında japonya’da Nippon eizo-juku Sinema Yönetmenliği bölümünü bitirdi. Türkiye ve Japonya’da bir çok kısa film, belgesel film, TV filmi, TV dizisi yönetti. 50'den fazla uluslararası film festivaline katıldı, ödüller aldı.

Türkiye’de 1999 yılında Uluslararası İstanbul Film Festivalinde gösterilen Hummadruz isimli filmiyle tanındı. Bu filmle uluslararası bir çok ödül aldı.
'Pas' isimli kısa filmi 2001 yılında, Tokyo Video Festivali ve JVC Film Festivali'nde en iyi film ödülünü aldı. Sonrasında 3 yıl üst üste Tokyo Video Film Festivalinde en iyi film ödüllerini aldı. Bunun üzerine, 2002-2003 sezonunda Japon Kültür Bakanlığının en büyük sanat ödülü olan Bunkocho'yu 5000 sanatçı aday arasından, bir Türk yönetmen olarak kazandı.
Aynı yıl Argo Pictures isimli Japon yapım şirketinde çalıştı ve 'Non' isimli bir gerilim filmi yönetti. Japonya’nın 'Unagi' isimli filmiyle, Cannes Film Festivalinde Altın Palmiye kazanan senaristi Tomikawa Motofumi ile çalıştı. Bütün dünyada izlenen ünlü Japon korku filmi Halka'nın (Ringu) TV dramalarının yönetmeni Chisui Takigawa'yla çalıştı.
2004 yılında yazdığı korku romanı - DUHAN ile, tokyo horror club büyük ödülünü kazandı. Hasan Karacadağ aynı zamanda Genetik Tıp eğitimi almıştır.
İlk uzun metrajlı filmi olan 'Dabbe', Türkiye sinemalarında gösterime girdiğindi izleyicinin geniş ilgisiyle karşılaştı. İkinci uzun metrajlı filmi 'Semum' ise 2007 Aralık ayında gösterime girdi.

Filmografi (5)

Yorumlar (56)
Sanatçıya Yorum Yaz
kamerArkasi Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
ÇevrimdışıkamerArkasi, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 03.09.2008 15:15
türk sinemasında bügüne kadar böyle bir film yapılmadı.hasan karacadağ deccal filmi ile türk sinemasında yenibir devir başlatmış olacak.şimdiden tebrik ediyorum.eminim çok güzel bir yapım olacaktır
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
delufisek Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıdelufisek, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 31.08.2008 08:58
bunu yolda bi görüyüm kafasını kıracam haa yaw arkadaş bıktık artık ya kuran-ı kerim'den film çevire çevire içimizi baydı arkadaş normal korku yapsana birader yemedimi yapamazsınız ki zaten yapsaydınız burda böyle sürünmezdiniz zorla güzellik olmaz..
Bu yoruma 5 cevap yazılmış - Cevap ver
besiktask Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıbesiktask, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:31.08.2008 11:13
aynen katılıyorum hiç sevmiyorum bu adamı çevirdiği film'lerde bir şeye yarasa bari hep kuran-ı kerim ayetlerinden korku film'i yapan bir insan insanların akıllarını çelen onları korkutmaya çalışan bir insan suç onda değil aslında onun çevirdiği film'e gidip reyting yaptıranlarda kabahat..!!!
kamerArkasi Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
ÇevrimdışıkamerArkasi, cevap yazmış
Yorum Puanı: 3.00, Tarih:03.09.2008 19:01
başka korkumu.arkadaşım kusura bakma biz amerikalılar gibi börtü böceği canavara çevirip korku filmi yapamayız.bizim kültürümüzde yok öyle bişey.bizim kültürümüzde cinler vardır.türk sinemasında da korku filmi yapılacaksa bunun üzerine yapılır.senin bildiğin başka birşey var galiba
delifisek Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıdelifisek, cevap yazmış
Yorum Puanı: 3.67, Tarih:05.09.2008 14:13
cinler amerikada yok mu..!!! amerika ile kendinizi bir tutmayın adamlar havada karada geçiyor bizi senin dediğin börtü böcükleri eskiden yapıyorlardı şimdi bak bakalım yapıyorlarmı..!!!
manson93 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışımanson93, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:06.09.2008 17:05
cinle bisim kültürün ne alakası war ya bu nası bi mantoq anlamadım dorusu kur-an ayetlerini bıraksın hakketen hiç yaratıcı diil..
delufisek Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışıdelufisek, cevap yazmış
Yorum Puanı: Oylanmamış, Tarih:06.09.2008 22:30
beyler adını anmayın 3 harfli diyin lütfen.. hem bizim kültürümüzde demen yanlış ama ben senin ne demek istediğini anladım amerikalılar börtü böcek yaparlar onlar'ın film bakış açısı ama eskiden di artık bizimkisi de kuran-ı kerim'den konu alınan ayetlerdir..
TRYNOTTOCRY Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
ÇevrimdışıTRYNOTTOCRY, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 22.08.2008 16:35
ilerde birgün hollywood da bir türk ün adı geçecekse bu hasan karacadağ olacak bu adam gerçekden yetenekli ve birşeyleri iyi biliyor ve uyguluyor çıtayıda her zaman yükseltiyor deccal de daha güzel bir korku göreceğimize inanıyorum ve bence deccal den sonra normal bir korku filmi yapıp tekrar din içerikli korku filmi yapmaya devam edebilir yabancılarında kavraması bakımından fazla değil maksimum 10 sene sonra hasan karacadağ ile dünyada korku türün de isim olacağız saygılar
Bu yoruma 4 cevap yazılmış - Cevap ver
CryWolf Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
ÇevrimdışıCryWolf, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:22.08.2008 16:56
birtek dabbeyi beğenmemiştim ama gerçek şuki güzel film yapıyor semumda hiç beklememiştim böyle bir süpriz.
TRYNOTTOCRY Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
ÇevrimdışıTRYNOTTOCRY, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:22.08.2008 16:59
doğrudur bende dabbeyi fazla beğenmesemde semum müthiş di bir filmde gerilim sahnesinde aniden korku sahnesi çıkar ama semum da normal sıradan bir sahnede bile korkutmayı başarmış(kedinin cananın arkadaşını tırmalaması ve cananın nehirde olduğu sahne) gerçekden bu bir ilk sanırım korku filmlerin de ...
CryWolf Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
ÇevrimdışıCryWolf, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:22.08.2008 17:23
ya evet hiç sorma o kedi çok korkutmuştu cümlenin bitmemesi gereken yerde iyi yakalamışsın bende orayı yakaladım genelde cümle biter öyle korkutulur ama bu öyle değildi birde nehir sahnesi haklısın ama ben filmi izlerken final süprizi tahmin edememiştim annem ve ablamla izlediğimde annem dedi yani :)söylemek yasak ama bildi.çünkü darbe en yakınından gelirmiş genelde :)
TRYNOTTOCRY Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
ÇevrimdışıTRYNOTTOCRY, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:22.08.2008 17:25
ya sonunu tahmin etmek imkansız müthiş bir konusu vardı semum yaratığı olmasaydı filmde bile bir filim yapılırdı korku evi gibisinden bu yapımda geniş bir içerik hele karakterler o bahçivan mükemmeldi
zey-can Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışızey-can, söylemiş
Yorum Puanı: 4.43, Tarih: 05.08.2008 19:39
yalvarırım şu adam kur-an'daki ayetlerde geçen şeyler üzerine korku filmi yapmayı bıraksın!! becerebilse içim yanmayacak!
Bu yoruma 5 cevap yazılmış - Cevap ver
sadriNunberg Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
ÇevrimdışısadriNunberg, cevap yazmış
Yorum Puanı: 3.33, Tarih:09.08.2008 18:59
incil veya tevrat hakkında film yapsın öyle mi,yürüyün işinize be!
zey-can Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışızey-can, cevap yazmış
Yorum Puanı: 3.33, Tarih:09.08.2008 20:39
:):) hayır zebur'dakilerden yapsın!!! sence öyle mi demek istedim. sözümü saptırma lütfen!
manson93 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışımanson93, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:11.08.2008 12:43
eet bncede hiç korkunç olmuo
HakanPlastikBoru Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
ÇevrimdışıHakanPlastikBoru, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:22.08.2008 17:28
zeycana katılıyorum.bazı ayetlerde geçen kelimelerin daha anlamlarını bile bilmeden üstüne film çekmek çok yanlış.dabbenin ne olduğunu çözemeden film yapmışlar.kimine göre dabbe kıyamet günü ortaya çıkıcak olan bi hayvan kimine göre ise salgın hastalık vs
delufisek Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıdelufisek, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:31.08.2008 09:00
aynen katılıyorum özürlünün teki ya japonyada kala kala adamın aklı gitmiş normal korku çevirsene hıyar yemedimi çekemezsin ki zaten çeksen burda sürünmezsin zaten..!!!
darkdune Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıdarkdune, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 28.07.2008 21:06
hayalgücü yüksek biri, farklı konuları iyi senarize ediyor.sadece korku değil başka tarzlara yönelmesini de istediğim bir yönetmendir hasan karacadağ.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
jsparrow Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışıjsparrow, söylemiş
Yorum Puanı: oylanmamış, Tarih: 28.07.2008 16:12
türk sinemasina yeni bir soluk getirdi. ama sanki dabbe ve semum aceleye gelmis bir film gibi. grafikleri cok kötü.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
Krueger Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
ÇevrimdışıKrueger, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 27.07.2008 16:06
bizim kültürümüz için iyi şeyler yapmaya çalışan birisi.başarıları bizim başarılarımız olmalı.gayet sever ve takdir ederim...allah ilhamını genişletsin.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
batosnokia Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıbatosnokia, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 27.07.2008 01:19
bence adam korku filmlerini iyi tasarlıyo.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
mussinema Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışımussinema, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 04.06.2008 01:15
hasan karacadağ türk sinemasının son dönem en manyak isimlerinden biri.acayip konuları çok iyi senarize ediyor.son filmi semum usta işi bir yönetmenlik barındırıyor.neden antalya veya istanbul film festivallerinde gönderilmedi acaba.yeni filmini ve uçuk konusunu merakla bekliyorum.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
onur-47 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıonur-47, söylemiş
Yorum Puanı: 2.29, Tarih: 20.05.2008 00:01
gereksiz korku flimleri vasat efekler vb yaptıgı flimleri komediye uyarlasa daha güzel olur
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
kamerArkasi Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(9) kişi
ÇevrimdışıkamerArkasi, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 08.04.2008 00:29
lütttfen herkes okusun semum filmi çok güzel bir korku filmi. komik diyenler var. ama çok büyük bi hata yapıyorlar. elbette gülünmesi gereken yerler var olucakta, her filmdede olduğu gibi. yani siz bir drama filmini seyrederken komik bir sahne olduğu zaman bu film komik olmuş diyebiliryomusunuz. yada bir aksiyon filminde komik gülünmesi gereken bir sahne olduğunda filme komik olmuş diyebiliyormusunuz. size bir örnek vereyim recep ivedik bir komedi filmi peki filmi izlerken her dakikasında gülerek mi izliyorsunuz. o zaman gülmediğimiz sahneler ne olcak. öyleyse o film bir komedi filmi değildir diyebiliyormusunuz. önemli olan filmin bir iki sahnesi değildir filmin tamamıdır filmin tamamı konusuna göre başarılıysa o film güzel olmuş demektir. semum filmide öyle. beğenmeyen herkes filme komik olmuş diyorlar ama bence film çok güzel olmuş-türk korku filmlerin hepsine bi bakın yavaş yavaş geliştiğini göreceksiniz ve bu böle sürecek-emin olun 2010 da fln çıkıcak filmleri hayretler içinde izleyeceksiniz-biz yeterki onlara destek olalım-herkese saygılar-hasan karacadağ seyircinin neyden korkucağını gerçekten biliyor-benim anlatmak istediklerimi hasan karacadağ zaten anlamış---semum" filminde genel olarak yenilikçi bir korku tarzı denemeye çalıştım. geceleri odanızda yalnız iken kapının yavaşça açıldığını ve bizim filmde göstermiş olduğumuz varlığın size doğru yavaşça harekete geçtiğini düşünün. işte bu olayı gerçekte yaşayanların maruz kaldığı durum budur, akli dengeleri son derece yerinde olan bu insanlar, birden tarif edemeyecekleri kadar korkunç bir varlığı etraflarında görmeye başlıyorlar. önceleri sadece karanlığın içinden ve uyku ile uyanıklık arasındaki bir ruh halinde gördükleri bu varlığa kendileri de inanmak istemiyor ama sonra bu varlık karabasan dedikleri bir şekilde müthiş çınlamalar ve korkunç bir acı verecek şekilde kişinin üzerine çöküyor ve adeta onu nefessiz bırakarak tüm bedenini kıpırdatamayacak hale getiriyor. ben tüm bunları gerçekten yaşadığını iddia edenlerin anlattığına sadık kalarak anlattım ki, izleyenlere daha bir belgesel korku etkisi geçsin. semum nasıl ki filmdeki canan karaca karakterini adım adım ele geçiriyorsa aynı şekilde filmi izleyenleri de adım adım ele geçirsin istedim. buna göre bir kurgu mantığı uyguladım. kısacası filmdeki korkunun yaşananların gerçekliğine sadık kalınması durumunda daha kalıcı olacağını düşündüm. bir de canan karaca’nın filmdeki çaresizliğini de öne çıkardım. zira bunu yaşadığını iddia eden insanlar hemen deli damgası yedikleri için dertlerini kimseye anlatamıyorlar. çünkü bu varlıklar asla birkaç kişiye aynı anda görünmüyorlar. en önemli bir mesele de filmdeki varlığı anlatılanlara göre çizdirip tasarlatmamız, bu da önemli bir nokta…’korku,şüphe,paranoya’…semum’da her saniye var olan kavramlar…hasan karacadağı tebrik ediyorum-filmlerin devamınıda bekliyorum
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
hakorock Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıhakorock, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:26.05.2008 18:20
evet arkdaşım hasan karacadağ müthiş yetenekli bir yönetmen türk korku sinemasına yeni bir boyut getirdi güldürmüyen korkutan filmlere imza attı
kamerArkasi Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(33) kişi
ÇevrimdışıkamerArkasi, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 21.03.2008 09:08
bence hasan karacadağ bu filmde seyirciyi korkutmayı başarmış-dikkat ettinizmi bilmiyorum ama hep günlük hayatımızdaki olayları-anları filmin içine katmış-hep tek başımıza kaldığımız zamanları-yerleri filmde yapmaya çalışmış-mesela cananın banyo sahnesi-gece kalkıp tek başına aşağı inmesi-evde tek başımızayken birden elektriklerin gitmesi-bunlar hep günlük hayatımızda yaşadığımız olaylar-hasan karacadağı tebrik ediyorum
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
kamerArkasi Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(34) kişi
ÇevrimdışıkamerArkasi, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 18.03.2008 10:17
ya aslında türk sineması çok iyi-ama kimse yeterince yatırım yapmadığı için fazla filmde yapılmıo-mesela bir örnek vereyim-örümcek adam a 250 milyon dolar harcanmış-semuma bir buçuk milyon dolar harcanmış-aradaki farka bakarmısınız lütfen-bizimde bu tür filmleri desteklememiz gerekir
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
rammala Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışırammala, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 29.02.2008 03:10
buraya imzamı atıyorum bu adama destek verirsek oscarı memleketimize getirecek kişidir.o semum filmi nasıl bir filmdir öyle ya,bütün fikir dünyamı alt-üst etti.filmin finalinde semum'un neden canan'a azap çektirdiği ortaya çıkınca ordaki sahnede semum çığlık atarken tüylerim ürperdi be.bir de karabasan gibi çekilen sahne çok dehşet olmuş.bravo diyoum hasan karacadağ.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
kamerArkasi Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(35) kişi
ÇevrimdışıkamerArkasi, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 23.02.2008 21:30
lütttfen herkes okusun semum filmi çok güzel bir korku filmi. komik diyenler var. ama çok büyük bi hata yapıyorlar. elbette gülünmesi gereken yerler var olucakta, her filmdede olduğu gibi. yani siz bir drama filmini seyrederken komik bir sahne olduğu zaman bu film komik olmuş diyebiliryomusunuz. yada bir aksiyon filminde komik gülünmesi gereken bir sahne olduğunda filme komik olmuş diyebiliyormusunuz. size bir örnek vereyim recep ivedik bir komedi filmi peki filmi izlerken her dakikasında gülerek mi izliyorsunuz. o zaman gülmediğimiz sahneler ne olcak. öyleyse o film bir komedi filmi değildir diyebiliyormusunuz. önemli olan filmin bir iki sahnesi değildir filmin tamamıdır filmin tamamı konusuna göre başarılıysa o film güzel olmuş demektir. semum filmide öyle. beğenmeyen herkes filme komik olmuş diyorlar ama bence film çok güzel olmuş
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
Doluluk oranı: %85
Hasan Karacadağ ile İlgili Gruplar
spielberg'le grubu sınırlandırmak yerine sevdiğimiz tüm yönetmenlerle ilgili konuşabilmek için grubun adını değiştirdim.umarım bu sizi rahatsız...
Hasan Karacadağ kutucuğunu sitenize ekleyin!

Aşağıdaki kodu kopyalayıp sitenize yapıştırın: