Musallat

Giriş - Üye Ol
Anasayfa > Musallat > Kritik
Kritik

Musallat

Musallat

İlk bakıldığında bazı filmler sadece öylesine bir konuyu işler. Bazıları ise ders verir, sakının der. İşte “Musallat”ta böyle bir film. İçinde diğer âlemden olan varlıklarla temas etmeyi işleyen bu filmin din ile ilgili olduğu için inandırıcı olmaması içten bile değil.

Diğer âlemden olan varlıkların Kur’an-ı Kerim’de yer alması, onları inkar etmeyi inananlar için imkansız kılıyor. Din âlimlerinin kaynaklarda aktardıkları bilgilere göre çok kısıtlı bir zaman aralığında da olsa insan olmayan o varlıklar dünyaya gelebiliyor ve istedikleri insanın bedenine yerleşebiliyor. Zaman konusunda âlimleri kısıtlılıktan bahsederek, daha çok enerjisi yüksek insanları seçtiklerini kaynaklarında belirtmişler. Ateşin duman kısmından yaratılan cinler, dumanın insan vücuduna girebildiği düşünülürse, doğal olarak insanın içine de girebiliyorlar. İşte bu yüzden film inandırıcı ve aynı zamanda gerçek olduğu için korkutucu.

Filmin tarihi bir olay ile desteklenmesi ise gayet ilgi çekici. Musallat’ta ismi “Medine’ye Hicret’ten sonraki antlaşma” olarak geçen antlaşma pek açıkça anlatılmadığı için merak uyandırdı. Filmde sözü edilen antlaşma ve sebebi ise kaynaklarda söyle geçiyor:

Hz. Ayşe bir gece cinler tarafından yatağından kaldırılarak yüksek bir mahkemenin huzuruna getirilir. Hz. Ayşe sebebini sorunca: “Sen cinlerden bir Müslüman katlettin. Bunun mahkemesi yapılacak” denildi. O da: ‘Ben nerede bir cin öldürdüm?’ dediğinde ona cevap verildi: “Sen Kur' an-ı Kerim okurken, bizim Müslüman cin kardeşlerimizden birisi bir yılanın içine girerek seni dinlemeye geldi. Siz hanenizde o yılanı görünce öldürdünüz. Dolayısıyla içinde bulunan kardeşimiz de öldü. Bunun hesabı görülecek” derler.

İşte bu olayın sonunda imzalanır antlaşma ve artık iki âlemin varlıkları birbirlerinin bölgelerine girmeyeceklerine söz veriyorlar. Ama verilen söz zaman zaman iki tarafça da bozuluyor. Musallat’ta işte bu antlaşmanın bozulduğuna örnek gösterilen yaşanmış bir olay.

Filmin içinde dinsel bazı ilginç örnekler hep işlenmiş durumda. Mesela film içinde böceklerin hep başrolde olması antlaşmada da geçtiği üzere o varlıkların zaman zaman böcek ve  yılan gibi haşaratların içinde olduklarını ortaya koyuyor. İşte tam da bu yüzden, gerekmedikçe haşaratların öldürülmemelerinin gerekliliğine inanılıyor.

Filmle ilgili gerçeklerin belgeli olması bu yüzden belki de gerilimi ve korkuyu hep içinde barındırıyor. Ayrıca dualar, ezan sesleri ve Arapça yazılarla filmin inandırıcılığı kamçılanmış durumda.

Bir de sanatsal yönüne bakıldığında, sahneler arasındaki geçişlerde oldukça iyi olan bu Türk yapımının, efektleri ise daha iyi olabilirdi. Bu kadar para harcanmasına rağmen neden hala kendi kendimizi aşamıyor durumdayız? Korkuya hizmet eden filmlerde sadece gözlerinin içi beyaz, avazı çıktığı kadar bağıran, gürleyen, fırtına  gibi esinti verilen sahnelerinin yanında müziğin ve efektlerin biraz daha çarpıcı olması şart  Ama günden güne Türk sineması kendini aşıyorsa, ”Büyü” filmindeki anlaşılmazlık, alışılagelmiş konu ve “Dabbe” deki dağınıklık hatırlanırsa; bu filmde görüntü kalitesinin ve oyuncularının biraz daha profesyonel olduğunu söylemek mümkün.

Sahnelerin bazen yoğunlaşıp bazen sıradanlaşması yine temponun düşük seyretmesine neden oldu. Mesela doğum sahnesinde gerçeklik ile abartıyı bir arada görmeniz çok normal. Her ne kadar Biğkem Karavus bu sahnenin gerçekçiliği için araştırma yapsa da, ebelerdeki sayıca gereksiz bir fazlalık göze bir iğne gibi batıyor. Yine abartma kısmında üstümüze yok. Burak Özçivit’in Almanya’daki çaresizlik sahneleri filmin temposunu düşürürken, İstanbul’da geçen sahnelerde ezan sesinin insanın yüreğine dokunan bir yanı oluyor.

Filmin bitişinde, karışıklıkların ve onların çözümleri gayet ortada olduğu halde, filmin başından itibaren izlenilen olaylar hakkında bir açıklama yapıldı. Bana göre gereksiz olan açıklama sonrasında izleyicinin aklında hâlâ sorular kaldıysa bu gerçekten acı verici. İnanıyorum ki ve örnekleri olduğu için söylüyorum ki bir Hollywood yapımı olsaydı bu açıklama hiç yapılmazdı. Bu açıklamaya gerek duyulması ilginç. Gerek duyulma sebebi ne acaba?  Film anlaşılmaz mı demeye çalışıyorlar yoksa seyirci anlayamaz mı?

Filmde işlenilen aşk ise gerçekten korkutucu. Diğer âlemden birisi bir insana aşık oluyor ve hayatının değişmesine yol açıyor. Daha öncede aşktan bu kadar soğuyacağınızı hiç düşünmemiş olabilirsiniz. Ama filmin sonunda soğuyacaksınız. Bir katilin ya da bir psikopatın aşkı da korkutucu olabilir ama diğer âlemden bir varlığın aşkı, bütün aşk korkularına bedel.

Türk sineması gerilim türüne hizmet eden filmleri dönem dönem büyük emek harcayarak yapadursun, Musallat filmi gerçekliğinin İslamiyet dini tarafından kanıtlandığı bir konuyu işleyerek seyirciye korkuyu “İşte bu gerçekten de var” diyerek veriyor.


21 Kasım 2007

17 kişi eklemiş
Yorumlar (38)
Kritiğe Yorum Yaz
alper54321 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıalper54321, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 25.05.2008 15:25
bu ne olm azını kırayım hocanın karısının hocaya baktığı sahne ula gece uyuyamadım ama film %100 super
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
irma Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıirma, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 14.12.2007 23:23
anneciiiim!çook korktum ya.korku filmi sevenler için türk'lerin yaptığı en güzeel filmlerden biri.bence filmi izlerseniz yanınızda oyuncak ayıcığınız olsun.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
orjinalhalil Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışıorjinalhalil, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 11.12.2007 17:49
flime bakmadim ama bakmayı dusunuyorum gercekten aşktan sogutuorsa yarın bakmayı dusunuyorum artik bilim adamları aşkın ilacını bulmayı biraksınlar cunku işte ilac aştan kutulmayan gecler baksın hemen sogutuyor mus turk alemde bbir ilk ilac vermeden aşk icinizden cikariyor buyur izleyin bende yarın izliyecem
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
kutay3944 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıkutay3944, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 10.12.2007 17:44
yani okul veya cin gibi yapımlardan sonra bu filmi izleyerek birşey kaybedeceğimi düşünmüyorum.o yüzden izleyeceğim.yine de tamamen benimseyebileceğimiz bi korku/gerilim filmi için yine de uzun bir süre bekleyebiliriz.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
flimkolikiso Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıflimkolikiso, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 07.12.2007 13:09
acayip güzel diyebilirim mutlaka gidin...
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
nesefsiz Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışınesefsiz, söylemiş
Yorum Puanı: 4.75, Tarih: 05.12.2007 22:54
yani film o kadar korkunç degil fakat bazı sahneleri insanı ürkütüyor tipik türklerinden uzak olmaya çalışılmış güsel rollerde iyi yapılıyor filme yani öle bişey ki diger alemi yansıtır gibi açıklamada yazdıgı gibi ; ama filmin sonunda soğuyacaksınız. bir katilin ya da bir psikopatın aşkı da korkutucu olabilir ama diğer âlemden bir varlığın aşkı, bütün aşk korkularına bedel.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
musallat Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışımusallat, söylemiş
Yorum Puanı: 4.29, Tarih: 03.12.2007 14:12
güzel bir kritik tebrikler. bu filmin din kültürü ve bilgisi yaymak gibi bir misyonu yok. sinemanın bir eğlence aracı olduğu unutulmamalı. musallat bir dini belgesel değil fantastik bir aşk filmi. filmin bir ders vermek gibi misyonu da yok. ancak ortadaki korkunç durum ise film için özel yaratılmış yapay bir şey değil, zaten halk arasında korkuyla anılan benzeri gerçek olaylardan besleniyor olması filmi korkunç kılıyor. eğer beklediğiniz din ve inanç galip geldi bak iblisler yok edildi gibi bir mutlu son ise musallat aradığınız film değil. musallat filmi inancı ya da inançsızlığı destekleyerek taraf tutmak gibi bir hataya düşmüyor sadece hikayesini anlatmaya odaklanıyor. muadili gösterilen hristiyan exorcism filmlerinden en önemli farkı musallat'ın bir insana aşık olan bir cin'in bakış açısıyla anlatılmış olmasıdır. "şeytandır, cindir, öldürür, çarpar, normaldir" gibi anlamsızca ortalıkta dolaşıp insanlara fenalık getiren bilinçsiz bir supernatural yaratık davranışı yerine aşk için bütün bu fenalıklara neden olan bir karakter aslında bir insanda görmeye alışık olduğumuz türden bir davranış biçimi sergiliyor. bu bağlamda musallat'taki cin, aşkı için hayatını feda eden bir supernatural metafor halinde, ait olduğu orijinden dolayı filmin korku genre ine dahil olmasına neden oluyorsa da, yerinde bir insan olmuş olsaydı bu aşk hikayesi yine mutlu sonla bitmezdi.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
fethica Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışıfethica, cevap yazmış
Yorum Puanı: 3.25, Tarih:03.12.2007 14:34
sinemaya sadece bir eğlence aracı olarak yaklaşmak bizim sinemamızı hiçbir yere götürmeyecektir. (bu belli başlı bir konu) insanların birçoğunun metafizik aleme karşı bakış açısının aşağı yukarı belli olduğu ve bu noktada bazı uyanıkların (efsuncular ve medyumlar) insanların psikolojik sorunlarından istifade ederek rant sağladığı bir toplumda ! konusu metafizik alem olan bir filme nasıl fantastik bir aşk filmi tabiri kullanıyorsunuz bunu hafsalam almadı... "musallat filmi inancı ya da inançsızlığı destekleyerek taraf tutmak gibi bir hataya düşmüyor sadece hikayesini anlatmaya odaklanıyor" diyorsunuz ? peki neden hikayesi halk arasında istirmarlara çok açık bir konu üzerine bina edilmiş ? inanç yada inançsızlık (ki bu da bir inançtır) taraf tutmak bir hata mıdır? muadili olan bir çok amerikan filminde (stigmata vb filmler hariç istisnalar kaideyi bozmaz) mutlaka inanç ve inananların üstünlüğü yer alırken bu film'de kur'anın eşref-i mahluk olarak yaratılanların en üstünü olarak tarif ettiği gibi bir gerçeğe karşın hangi mantığa göre insan aciz ve çaresiz lanse edilmiş ? efsuncuların ve medyumların ekmeğine yağ sürecek kendi içersinde bile bazı alanları muallak'ta kalmış bir yapım.
fethica Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıfethica, söylemiş
Yorum Puanı: 3.60, Tarih: 30.11.2007 19:50
sayın aybüke hanım ; hz. aişe (ayşe değil) annemizin başından geçen bir olaydan bahsetmişsiniz ve sonrasında yapılan bir antlaşmadan... sonuçta dini bir bilgi veriyorsunuz ve yazdığınız bir makale neden dip not yok ? hangi kaynaktan aldınız bu bilgiyi ? peki soruyorum bu bilgi hangi dini bilgi, halk arasında dolaşan kulaktan dolma dini bilgi mi? yoksa din bilginlerinin din öğretileri mi? film'de ayrıca metafizik boyutta yaşayan yaratılanlarla (cinniler) insanların arasında gerçekleşen bir savaş'tan bahsediliyordu ve insanların asla galip gelemediği söyleniyordu ! ama kur'an insanı eşref-i mahluk yani yaratılmışların en üstünü şeklinde nitelendiriyor ! bu sizce bir tezat değil mi? sonrasında metafizik alem sakinleri nasıl bir insanı öldürebilir ? buna ilişkin bana lütfen ilmi dayanağı olan bir delil gösterirmisiniz ? sonrasında hıristiyan dünyası ve özellikle amerikan yapımları benzer metafizik konuları ele alan filmlerde kilisenin ve inananların üstünlüğünü güzel bir şekilde ifade ederken bu filmin mesajının ne olduğunu bana açıklar mısınız ? metafizik alemden birisi nasıl bir insana aşık olabilir ? bu konuyla ilgili bana islam'ın 4 temel esası olan kur'an, sünnet, icma ve kıyas'tan delil getirebilir misiniz ? ki filmin konusunun islamiyet ile örtüştüğünü iddia ediyorsunuz ! sonrasında bu memlekette kaç tane hacı burhan gibi helal süt emmiş cifir ilmi ile ilgilenen insan var ? bir sürü sahtekar insan (sözüm ona medyum ve efsuncular) bir kısım masum insanların psikolojik sıkıntılarından istifade etmek niyetiyle o insanları soyup soğana çevirmiyorlar mı ? ve son olarak benzer bir konusu olan büyü filminin son sahnesinde çok güzel bir mesaj vardı. büyü yapanında yaptıranında büyük bir günah işlediği mesajı ! bu mesaj büyü filminde verilirken ! bu film'den ne anlayacağız ve ne anladınız lütfen açıklar mısınız? bu film din istirmarcısı olan sözüm ona medyum ve efsuncu takımının işine yarayacak ve mesajı boşlukta kalmış bir yapımdır... sorularımın cevabını mutlaka bekliyorum... ayrıca ifade etmek isterim her ne kadar uzmanlık alanım ve mesleğim farklıda olsa ilahiyat mezunuyum...
Bu yoruma 7 cevap yazılmış - Cevap ver
Kutupsu Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
ÇevrimdışıKutupsu, cevap yazmış
Yorum Puanı: 4.60, Tarih:02.12.2007 23:01
eleştiriniz için teşekkür ederim. mezuniyetinizi gözönünde tutarak ve yukarıda yer alan sorularınızın cevaplarını zaten az veya çok bildiğinizi düşünerek sadece bilgileri “sorularla islamiyet” adındaki sitenin cinlerle ilgili bölümlerden yararlanarak oluşturduğumu söylememin yeterli olduğunu düşünüyorum. tarih bölümü mezunu olmamdan dolayı “tarih metodolojisi” dersini aldığımı ve bu kritiğin bir "makale" olmadığını bilimsel platformda pekte değer ifade etmediğini bildiğiniz için bunu size sadece hatırlatıyorum. mezun olduğunuz bölüm itibariyle bu filmle ilgili daha iyi bir kritik sunacağınızı düşünüyorum. “musallat” filmi hakkında siteye sunacağınız kritiğin keyifle okunacağına eminim. iyi kritikler.
gmze-81 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıgmze-81, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:03.12.2007 14:11
sayın fethica ben fılmi izleyip izlemediğini merakettim. şayet izlediyseniz keşke biraz daha dikkatli izleseydinizde burak'ın (suat) cinin çarpmasıyla değilde çarpılma sunucu düşüp kafanı çarparak öldüğünü anlardınız. fılmde hiç kimse cin çarpmasıyla ölmüyor. hacı burha'nın oğlu ve gelinide sadece çarpılıyor onlarda ölmüyor. zaten bu fılmi çeken insanlarda bunun araştırmasını yapmışlar. yapımcının ve yönetmenin ben bi röpörtajında okumuştum cinlerin öldürmediğini sadece insanları çarptığını söylemişlerdi.
fethica Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıfethica, cevap yazmış
Yorum Puanı: 4.20, Tarih:03.12.2007 14:16
makale ile ilgili yapmış olduğunuz hatırlatma için teşekkür ederim. kritiğinize eleştirel nitelikte yazdığım cevapta yöneltmiş olduğum suallerin cevaplarının mutlaka verilmesi kanaatindeyim. bu hususta bir kritik kaleme alma düşüncesi bende hasıl oldu ama bu güzide sitede yeni olduğum için yazılan kritikler nereye gönderiliyor herhangi bir malumatım yok. bu hususta birileri yardımcı olursa müteşekkir olacağım. birde, birden fazla sualim oldu bunlarla ilgili cevap yazmamışsınız ve kritiğinizde bazı iddialarınız var "ilk bakıldığında bazı filmler sadece öylesine bir konuyu işler. bazıları ise ders verir, sakının der. işte “musallat”ta böyle bir film." şeklinde bir dibaceniz olmuş. bu cümlenizden ne anlamamız gerekiyor? nasıl korunacağız ? nasıl bir ders veriyor ve metafizik alem sakinlerinden nasıl sakınacağız? bu hususlarda kritiğinizi biraz açmanız mümkün mü? buradaki niyetim sadece fikir teatisi yapmaktır... sonrasında büyü filmindeki bir anlaşılmazlıktan bahsetmişsiniz ve bu filmin büyü filmine nazaran daha anlaşılır olduğunu ifade ediyorsunuz hususan bu kanaatinizin nedenleri nelerdir ? kıyaslamanızı gerçekten merak ediyorum. son olarak bu filmde tema bugün toplumda bir çok insanın efsuncular ve medyumlar tarafından mağdur edilmesine vesile olan bir konu üzerine bina edilmiş ve izleyende oluşacak bir çok sualin cevapları askıda kalmış diye düşünüyorum. saygılarımla...
Kutupsu Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
ÇevrimdışıKutupsu, cevap yazmış
Yorum Puanı: 4.67, Tarih:03.12.2007 14:40
saygınızı aldım.gerçekten teşekkürler.birincisi "ders alınması gerekli" demem cinlerin insanlık alemini rahatsız edeceğini hatta onların "insanları çarpma" diye tabir ettiğimiz şekilde rahatsız edeceğini,gerekirse bir müslümanın "nas" ve "felak" surelerini okumak suretiyle bu varlıkların kötülüğünde allah'a sığınabileceğini söylemek istedim.ama herkesten hemen anlamsını beklemek biraz anlamsız.haklısınız. yani kısacası evet cinler insanları arpabilir dikkat edin demek.ikincisi ise lütfen "büyü" filminin adının geçtiği "paragrafı" bir bütün olarak okursanız o filmin konusuna dair bir eleştiri yapmadığımı sadece sanatsal anlamdaki görüntü kalitesinden ve efektlerinden bahsettiğimi anlayacaksınız.
fethica Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
Çevrimdışıfethica, cevap yazmış
Yorum Puanı: 4.00, Tarih:03.12.2007 14:55
özür dilerim ama ben film'de nas ve felak surelerini okuyun mesajını hatırlamıyorum... (siz filmin ders veren ve sakının diyen bir film olduğunu ifade ediyorsunuz) benim itirazım bu yönde.. ben film'de böyle bir mesaj olduğunu hatırlamıyorum, hatta muska takmanın korunma yöntemi olduğu izleyiciye veriliyor. suat'ın ölmesi sonrası hacı burhan'ın muskayı eline alarak "hazırlıksız yakalanmış" repliğini hatırlayın, bu resmen birilerinin ekmeğine yağ sürer... büyü filmi ile ilgili olan paragrafınızda, paragraf başlangıcında teknik yoruma girmişsiniz eyvallah... ama bir film teknik noktadamı anlaşılmaz olur yoksa senaryo itibariylemi ? ki konusuna alışagelmiş bir konu demişsiniz bu bir eleştiri değil mi? ki sonra musallat filminin görüntü kalitesinden ve oyuncularının daha profesyonel olduğunu söylemişsiniz ki bende buna katılıyorum... o zaman o paragrafta bir anlatım bozukluğu mu var yoksa benim angılamalarım mı zayıflamış :(...
Kutupsu Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
ÇevrimdışıKutupsu, cevap yazmış
Yorum Puanı: 4.75, Tarih:03.12.2007 15:05
tamam herşeyi anlıyorum.üstü kapalı bir mesaj vererek genellikle insanların yapamayacağı bir anlayış bekledim.gerçi sizden başkada buna karşı ıkan olmadı.ama önemli olan bu değil.paragrafımda bir cümle bozukluğu olduğunu zannetmiyorum.bence fikirleriniz oldukça ilginç.bence yorumlara cevap vermek yerine en kısa zamanda bir kritik yazın."admin" ve "yönetici" lere sorarak kritiğinizi ulaştırın en kısa zamanda.ayrıca yorum olarak bir çok bilgi yanlışı var bu kritikte yazarsanız sevinirim.çünkü kulanıcıları şu an yaptığımız bu tip uzun konuşmalar sıkar bu sitede.zamanla sizde göreceksiniz.en azından bu kısa yorumunuzla insanlar çift taraflı olarak bakacaktır kritiğime.sizin kritiğinizi kendi kritiğime bir cevap niyeliğinde kabul edeceğim.saygılarımla.
perdebeyazz Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıperdebeyazz, cevap yazmış
Yorum Puanı: 4.83, Tarih:03.12.2007 15:07
sevgili fethica.keşke filmin içeriğinde yer alan konularla ilgili engin bilgilerinizi paylaşsaydınız da,kafamızı daha çok karıştırmak yerine aydınlatmış olsaydınız
Loveshine Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
ÇevrimdışıLoveshine, söylemiş
Yorum Puanı: 4.75, Tarih: 30.11.2007 17:55
gercekten cok iyi bir yazı olmus.film gercekten guzel acıklanmıs
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
busra89 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıbusra89, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 30.11.2007 17:09
tebrıkler gercekden guzel bı yazı olmus we haklısın demekden kendımı alamıyrum bıtıs daha wurgulu olmus bence:)
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
RAHSAN Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(4) kişi
ÇevrimdışıRAHSAN, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 28.11.2007 01:58
sonundaki açıklama iyiydi bence, ben bir türlü ne nedir kesin karar verememiştim ki genelde hemen çözerim bu tür filmleri.güzel bir filmdi izlenebilir...
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
ertsa Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(3) kişi
Çevrimdışıertsa, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 28.11.2007 00:38
emeyinize saglık güzel bir filim
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
kadirdotcom Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıkadirdotcom, söylemiş
Yorum Puanı: 4.29, Tarih: 28.11.2007 00:20
kritiği şimdi okuma fırsatı bulabildim ve diyeceğim şu ki; harika olmuş!..ilk iki paragraf din kültürü dersi gibi, hatta sonraki iki pragraf da aynı şekilde ve din konusunu fazla irdelemişsin sanırım. filmi henüz izlemedim ama film sanırım gerçekten çok fazla islâmi değerler üzerine kurulu ve kritiğinde yaptığın da gerekli gibi...ama çok beğendim sıkılmadan okudum, gerçekten çok sürükleyici ellerine sağlık. bi de yılan haşarat değildir :))
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
idil Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(10) kişi
Çevrimdışıidil, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 26.11.2007 22:03
kritik çok başarılı olmuş dediginiz gibi filmle ilgili anlatılan olayın belgeleri oldugu için etkilenmekten korkuyorum ve izlemeye gidemiyorum
Bu yoruma 2 cevap yazılmış - Cevap ver
pusat66 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıpusat66, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:06.12.2007 15:57
sana hak verıyorum kız arkdşım bakışı degıştı fılmden snr :)) ama okadar korkunç degıl zaten olan şeyler bunlar ınsan duyunca urperıyo sadece
pusat66 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
Çevrimdışıpusat66, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:06.12.2007 15:58
sana hak verıyorum kız arkdşım bakışı degıştı fılmden snr :)) ama okadar korkunç degıl zaten olan şeyler bunlar ınsan duyunca urperıyo sadece
nevazen Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışınevazen, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 26.11.2007 18:44
neden kritiklere oy veremiyoruz ki çünkü güzel bir kritik olmuş.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver