Otel-2-Roth-a-Emanet

Giriş - Üye Ol
Anasayfa > Otel 2 > Kritik
Kritik

Otel 2 R(ot)h (a) Emanet

Otel 2

    Otel 1 filmi ilk çıktığında insanların içindeki o gizli sadizm duygusuna karşılık verdiği için sevildi. Bu sevgiyi de göz önünde bulundurarak Otel 2 yi çekmeyi planlayan ekip zor bir işin altına girdiklerini de biliyordu elbette. Filmin senaristi ve aynı zamanda yönetmeni, seyircilerin Cabin Fever (Dehşetin Gözleri) daki olağanüstü psikopat sahnelerden tanıdığı Eli Roth, Otel 2 filmi için kendine en büyük desteği şüphesiz ki çılgın yönetmen Quentin Tarantino dan aldı. Tarantino, yapımcılığını da üstlendiği bu filmi ve Eli Roth'u daha da yükseklere taşıma gayreti içerisinde; diğer ifadeyle demirbaşına sınıf atlatma uğraşısı içindeydi. Film, Otel 1 in kaldığı yerden devam ediyordu. Fakat Otel 1 ile Otel 2 deki kişilerin ve bağların çabuk kopartıldığını da gözardı etmeyelim.
    Oyuncuları ufak bir değerlendirmeye tabi tutacak olursak, koskoca filmde tek artı özelliğin oyunculara ait olduğunu göreceğiz. Özellikle Lauren German ve Roger Bart'ın performansları gerilimi bir kat daha arttırmaya yönelik, fevkalade. Kötü kız rolünde oynayan Vera Jordanova ise bu rolün altından büyük bir başarıyla kalkıyor. Ama ne yazık ki Otel 2 yi kurtarmaya bu oyunculuklar yetmiyor.
   Filmi değerlendirmeye başlıyorum efendim şimdi:
"Film, ilk dakikadan itibaren felaket bir marjinalleşme çığlıklarıyla dolu. Fakat bu marjinallik ilk görünüşte kendini hiç ortaya çıkarmayan ve ortaya çıkarmaya da niyetli olmyan türden. Filmin ikinci yarısına yaklaşırken ise marjinalleşmeye, marjinal kelimesine ve Otel 2 filmine lanet edeceğinizin garantisini verebilirim.
   Senaryo oldukça basit, sıradan ve basitçe kurgulanmış. Roth'un malzeme sıkıntısı çektiği çok ama çok belli oluyor. Dünyanın çeşitli yerlerinden seçkin insanlar birbirlerine temayüz etme gayreti içerisinde sanal müzayedede sakince boğuşuyorlar. Sonra da galip gelen kişi(ler) insan kesme gibi tadı sonsuz bir eğlence uğruna vahşet dünyasının kapılarını aralıyor. Ne eğlence ama değil mi? Ayrıca laf arası söylemekte yarar var Slovakya turizminin bu filmden sonra düşüşe uğrayacağını da düşünüyorum. Böyle bir filmde adlarının geçmesiyle artacağını düşünüyorlarsa yanılıyorlar.
   Dikkat çeken birkaç husus var, belirtmek istiyorum. Mesela kızlar otele girdiklerinde birkaç kişi televizyon başında oturmuş Quentin Tarantino nun Pulp Fiction (Ucuz Roman) filmini seyrediyor. Usta, reklamını yapmayı da ihmal etmemiş anlayacağınız. "Rezervuar Köpekleri"nde kulak kesiliyordu. Amerika yapımı "Lolipop" filminde erkeklik organı kesiliyordu. Lolipoptaki sahnenin benzeriyle burada da karşılaşıyoruz. Çıkar savaşlarında kurban olan bir penis sözkonusu. Hafif mideniz bulanıyor fakat bu mide bulandırıcılığa, şükür ki, Roth ve ekibi fazla süre ayırmamış .
   Şahsi kanaatime göre Quentin Tarantino Otel 2 filmine yapımcı olduğu için kendinden utanmalı, utanmalı ve sadece utanmalıdır. Elbette anlıyorum, Tarantinonun tarzı vahşettir, abartıdır ama Otel 2 filmi bir saçmalıktır ve bana göre Tarantinonun tarzı saçmalık değildir. Usta, en azından Eli Roth'un kulağını çekmeliydi, yanlış yola sapan demirbaşını bu yoldan döndürmeliydi.
   Belirtmek istediğim bir diğer hususta film içindeki özellikle "Fu.k"lı kelimelerin hayli fazla olması. Bir  dakikadan sonra bu durum rahatsız etmeye başlıyor seyirciyi. Gerilime endeksli olarak düşüş ya da artışlar gözden kaçmıyor ayrıca. Durum o kadar bozuluyor ki "Ona fu.k" "Buna fu.k" "Şuna fu.k" gibi bir abartı malzemesi doğuyor meydanda. "Hussy" (Kalt.k) kelimesinin de işlevi bayağı büyük filmde. Zira bu kelime bir erkeğin en önemli uzuvlarından birinin kopmasına sebep oluyor.
   Yukarıda belirttiğim hususlar Otel 2 nin negatif özellikleriydi.
Objektif kritik yazma namına birkaç satırda filmin pozitif özelliklerinden bahsetmek, sizi pozitronlarla donatmak isterdim. Fakat bu isteğim mazur göreceğiniz gibi başlamadan bitti. Yani lafın kısası; film içinde göreceğiniz en insancıl ve güzel şey; film bittikten sonra akan isimler olacak.
   Yani sözüm odur ki: Hotel 2, son dönem korku filmlerinin minyatürü konumundadır. Bu minyatür ne yazık ki seyirciyi hiç ama hiç tatmin etmemiştir. Yani korku sinemasında özellikle seri korku filmlerinde yaşanan korkutamama diğer ifadeyle korku kıtlığı, diğer ifadeyle senaryo malzemesi bulma sorunu aşırı açık bir şekilde gözler önünde belirmektedir. Film; insani duygularınızı almak üzerine endekslidir sanki. Fakat bunu bile başaramayacak kadar kötü bir akıbete maruz kalmıştır. Ayrıca bazı sahneleri sansürlendiği halde psikopat sıfatından birşeyler kaybetmemiştir. Bu kadar sadistçe kurgulanmış başka yapıtlarda var ama Otel 2 hem sadist, hem gereksiz, hem absürt, hem de marjinal. Ednalardan da edna sıfatlara layık velhasılı. Ama siz yine de bu filmi izleyin. Kötü örnekleri izlediğinizde, iyileri fark etmeniz daha kolay olacaktır zira. Benden söylemesi ...
          **hayalci'ye**

Mücahit YILMAZ
27 Ağustos 2007

26 kişi eklemiş
Yorumlar (25)
Kritiğe Yorum Yaz
sinemasever1054 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışısinemasever1054, söylemiş
Yorum Puanı: oylanmamış, Tarih: 12.11.2008 23:59
bence ksinlikle çok güzel ve anlaşılır şekilde yorumlanmış ve herşeye değinilmiş
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
ExisTenZ Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
ÇevrimdışıExisTenZ, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 24.01.2008 12:15
arkadaşım kritiğini yeni okudum. ilk cümlene fena takıldım . otel filmi ilk çıktığında" insanların içindeki gizli sadizm duygusuna karşılık verdiği için sevildi ise", bir zombi filminin sevilmesi" insanın içindeki gizli zombi olma isteğine", kuzuların sessizliği " gizli yamyamlık" sevgisine vs gibi örnekleri çoğaltabiliriz, bu gibi duygulara karşılık verdii için mi seviliyor.? tarantino nun hata yaptığına asla ve asla inanmıyorum.böyle aykırı bir korku filmi için eli roth dan daha iyi bir seçim olamazdı.oyunculardan heather matarazzo' dan hiç bahsetmemişsin, halbuki en iyi oyunculuk performansı ona aitti.otel 1 ve 2 arasındaki bağlar çabuk kopmuş demişsin tam tersi bağlantı çabuk birleştirilmiş.eli roth'un cabin fever ( dehşetin gözleri ) filminde olağanüstü piskopat sahneleri ile hatırlandığını söylüyorsun, bir virüs ün sebep olduğu korkutucu olaylara " piskopatlık " diyorsun buna da anti parantez açayım: ne alaka? bahsettiğin sahnede tv izleyen kızların tarantino filminden bir sahne gösterilmesi "ustanın reklamını yapması" değildir. bu tarz göndermelere beyazperdede" ustaya saygı duruşu" denir ki tarantino'nun iddea ettiğin reklama hiç ihtiyacı yok.son olarak da eli roth a " ot" göndermesi yapman çok yalnış.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
ssenarist Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışıssenarist, söylemiş
Yorum Puanı: oylanmamış, Tarih: 27.12.2007 14:38
arkadaşlar uyarmak isterim film her zamankinden daha fazla kanlı bir film. fakat bende sinemaya gittiğimde şaşırdım çünkü filmin tüm kanlı sahneleri kesilmiştir. vcd yada dvd de orjinal versiyonunu izleyebilirsiniz. bunun için bu yorumlar pek anlamlı kalmıyor.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
sefid Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(0) kişi
Çevrimdışısefid, söylemiş
Yorum Puanı: oylanmamış, Tarih: 28.10.2007 02:48
bu filmi izlemeye giden insanların -yada şöyle söyleyim, hostel 1 'i de izleyip devamını beklipte gidenlerin filmde görmek istedikleri şey bellidir... yönetmen acaba pembe dizi izledikten sonramı çekti bu filmi diyeceğim, çünkü filimde o beklenen "vahşet"in "v"si yok... ama 3 gelse ki gelecektir, yine giderim
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
camur Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(2) kişi
Çevrimdışıcamur, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 23.10.2007 09:52
otel ıı yarıda kaldı ben beğendim hatta otel ı den daha çok beğendim.otel ııı merakla bekliyorum...
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
Notos Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(1) kişi
ÇevrimdışıNotos, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 14.10.2007 01:37
quentin tarantino diyorum başka bir şey demiyorum ya insan her flimi güzel olurmu bu adam gerçek bir sinema dahisi olmasi lazım
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
slovkin Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıslovkin, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 12.09.2007 11:59
kritiğine sonuna kadar katılıyorum.aslında ilk filmde o kadar iyi değildi şahsen.sezen aksunun her parçasını kötü de olsa nasıl beğeniyorsak arkasında tarantino olunca bunu da sanki beğenmeliyiz ki ben tarantino nun her işini severim. eli roth vasat bir insan.keşke belgesel olarak çekseydi filmi o zmn daha bir zevkle seyrederdim. otel 2 ise tam bir fiyasko başka söze gerek yok.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
afyok Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıafyok, söylemiş
Yorum Puanı: 4.33, Tarih: 07.09.2007 01:58
abi kririği çok beğendim filmi iyi analiz etmişsin ben de diğer arkadaşlarıma katılıyorum inşallah şöyle gizemli korkulu gerilimli ama biraz da aksiyonlu ama en önemlisi gündemdeki mantıklı bi konuyu yansıtan bir korku filmini en yakın zamanda izleriz...
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
best Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(6) kişi
Çevrimdışıbest, söylemiş
Yorum Puanı: 3.83, Tarih: 04.09.2007 02:32
bir kadar güzel degil ama izlemeyedeger
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
kamyon Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıkamyon, söylemiş
Yorum Puanı: 4.86, Tarih: 28.08.2007 03:14
artık piyasada hiç yok denilecek kadar korku filimi yapmıyorlar eski kotrku filimlerine baka baka idare ediyor sinemasverler. bu yüzden en kısa zamnda adam gibi güzel bir korku filimi çıkarda biz sinema severlere izleriz.
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
qaramurath Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(7) kişi
Çevrimdışıqaramurath, söylemiş
Yorum Puanı: 5.00, Tarih: 27.08.2007 15:59
bir kez daha giriyorum ve bir tane dha kritik yazmışsın bu şans olsa gerek benim şansım :)) kritiğinde bazı aklımdaki sorulara yanıt buldum cevap bulamadığım diğer sorularıda özeline yazdım cevaplarsan sevinirim . kritik için ellerine sağlık mücahit
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
qaramurath Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(8) kişi
Çevrimdışıqaramurath, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:27.08.2007 16:01
ayrıca yeni farkettim . parantez içinden otel ota emanet çıkıyormuş :):):) muhteşem bir keskin zeka . bir kez daha tebrikler
mustafasenyaz Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(12) kişi
Çevrimdışımustafasenyaz, söylemiş
Yorum Puanı: 4.42, Tarih: 27.08.2007 15:50
otel 1 filmi ilk çıktığında insanların içindeki o gizli sadizm duygusuna karşılık verdiği için sevildi. demişsin, en azından kendi adıma bu cümlenin haksızlık olduğunu düşünüyorum. film bir kere iç gıcıklayıcı, sadizm duygularıma hizmet ettiği için beğenmiyorum bu filmi. işlenmemiş bir konuyu, yönetmenin yeteneğini de katarsak film kendini zaten izlettiriyor. hele ki bu tarz film severler tarafından fan bile oluşturabilir. emeğine sağlık, kritik için teşekkürler.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
weltem Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıweltem, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:08.09.2007 01:46
kesinlikle bende bu yoruma katılıorum, mücahit sadizm duygusu dediğin şeyi anlayamadım bile ama bende olmadıgından eminim, sadece korku filmiydi işte ve izledim, senaryo iyidi, kan vardı, çünkü korku filmiydi ama ikinci için kritiğinde sölediklerinin çoguna katılıorum, devamını bekleriz
kramazof Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(9) kişi
Çevrimdışıkramazof, söylemiş
Yorum Puanı: 4.56, Tarih: 27.08.2007 15:40
korku filmlerinin minyatürü benzetmesi çok hoşuma gitti aga ayrıca son dönem korku filmlerinde çekilen malzeme sıkıntısı gözler önünde aynen katılıyorum kritik için ellerine sağlık filmi güzel okumuşsun
Bu yoruma cevap verilmemiş - Cevap ver
ermant88 Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(10) kişi
Çevrimdışıermant88, söylemiş
Yorum Puanı: 4.90, Tarih: 27.08.2007 14:47
kritik süper mücahit kardeş, yazında filmin konusundan dolayı mı tarantino saçmalamış yoksa çekimlerdeki sapkınlıklardan mı onu anlayamadım. saçmalama konusunda benim fikrim filmin akış dinamiğiydi. tarantino mesaj vermeyi bırakınca zevksiz ve tatsız filmler oluyormuş bunu da hatırladık yıllar sonra, tarantino varsa bu filme giderim diyenler artık bir kez daha düşünmeli. ben tarantinodaki bu düşüşü biraz da sofistike bir şekilde yorumladım. her yazarın, senaristin, yönetmenin öykünme ve özgünleşme devreleri vardır. tarantinonun 80'lerdeki çektiği daha çok sex filmi diyebileceğimiz pornografik içerikle birlikte verilen korku ve gerilim 90'lardan sonra kendini özgünleştirerek saw serisiyle gerilim ve sadistliği bir amaç uğruna işlemesiyle tepe noktasına ulaştı. fakat bir çok başarılı insanın da yaşadığı gibi o da tepede kalamadı ve otel 2 filminde eski günlerin izlerini yansıttı diye düşünüuyorum. umarım ben hatalıyımdır ve tarantino'nun bir kerelik düşüşüdür. yorumlarınızı bekliyorum.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
kAsAtUrA Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(12) kişi
ÇevrimdışıkAsAtUrA, cevap yazmış
Yorum Puanı: 4.92, Tarih:27.08.2007 15:37
benim saçmalamıştan kastım hem filmin gidişatına müdahale etmemesi hem de eli roth un bu boş psikopatlık masallarına geçit vermesi .. yapımcı olduğu bir filmin kötü olması şüphesiz tarantinonun imajını zedeleyecektir çünkü .. erman söylediğin naçiz kelimeler için çok teşekkür ederim ayrıca .. benim şahsi kanaatim şu ki .. tarantino , otel 2 deki yaptığı hatanın farkına varacaktır . tarantino sadece yapımcıdır bunu da göz önünde bulundurursak bu film tarantinonun düşüşü değil de ihmalkarlığından ibarettir.. vesselam ..
NakloV Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(8) kişi
ÇevrimdışıNakloV, söylemiş
Yorum Puanı: 4.88, Tarih: 27.08.2007 14:07
öncelikle bu güzel kritiğiniz için teşekkür ederim.şahsen korku-gerilim türü filmlerden hoşlanan bir izleyici olarak etkilendiğim korku filmleri genellikle güzel bir konu üzerine kurgulanmış olan filmlerdir..kritiğinizde de söylediğiniz gibi sadece asıp kesmeye dayalı sadistçe kurgulanan filmler değil.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış - Cevap ver
daphne Kullanıcısının Avatarı
yorumu oylayın:(5) kişi
Çevrimdışıdaphne, cevap yazmış
Yorum Puanı: 5.00, Tarih:28.08.2007 12:57
sadistçe kurgulanan bir filmin, sadistçe yaşanan bir gerçek olduğunu düşünürsek, sence gözlerimizi hangisine kapatmalıyız gerçeğe mi filme mi?