Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com
2014-02-18T09:33:44+04:00 2014-02-18T09:29:38+04:00

Ennio Morricone'den En İyi 10 Film Müziği

İtalyan film müzikleri üstadı Ennio Morricone'nin en iyi film müziklerinden 10 tanesini seçmek hiç kolay olmadı.

İyi Kötü Çirkin Ana Tema (Il buono, il brutto, il cattivo, 1966)

Kovboy filmi deyince herkesin aklına hemen gelen müzik, üstadın en tanınmış eseri...

Bir Zamanlar Amerika'da Ana Tema (Once Upon a Time in America, 1984)

İlk gösterildiği zamanlar hak ettiği ilgiyi göremeyen 3,5 saatlik epik filmin kendisi kadar ünlü müziği. Romen pan flüt üstadı Gheorghe Zamfir'in katkısını da unutmamak gerek.

Punto e Basta (Grand Slam - Ad Ogni Costo, 1967)

Türk filmlerinde oldukça sık duyduğumuz Morricone müziklerinden bir diğeri, Punto e basta

La resa dei conti (For a Few Dollars More, 1965)

Bir diğer akıllardan çıkmayacak düello sahnesi, yine yıllar öncesinin intikamının peşinde bir adam ve yine bir Ennio Morricone klasiği...

Where? (Mission to Mars, 2000)

Ennio Morricone'nin son dönem çalışmalarından olan Mission to Mars müzikleri, bilimkurgu filmlerinin müzik standartlarını belirleyen John Williams'ı bile kıskandıracak cinsten bir hava taşıyor.

Cennet Sineması Ana Tema (Nuovo Cinema Paradiso, 1988)

Buram buram nostalji kokan, dinleyen herkesin aklına çocukluğunu, eski güzel günleri getirecek potansiyelde duygusal bir müzik. Filmin konusuyla tamamen bütünleşmiş bir başka Morricone harikası...

Ecstacy of Gold (İyi Kötü Çirkin, 1966)

Film boyunca altının peşinden koşan "Çirkin" sonunda hedefine çok çok yaklaşmıştır. Efsanevi mezarlık sahnesinde hissettiği tüm o heyecan, hırs ve coşku bu şarkıda adeta dinleyen herkesin içine işler. Metallica'nın her konserinin ilk şarkısı olarak çalıp Morricone üstada selam durduğunu da hatırlatalım.

L'Uomo Dell'Armonica (Bir Zamanlar Batı'da, 1968)

Armonikalı adam... Yıllardır sabırla beklenen bir intikamın, bir türlü küllenmemiş bir acının peşinde koşan bir adam. Ve en sonunda beklediği an geldiğinde, yine Morricone'nin epik bir final müziği Charles Brunson'ın hissettiği her şeyi içimize akıtıveriyor.

Chi Mai (Le profesionnel, 1981)

Türk filmlerinde romantik sahnelerde defalarca kullanılan ve akıllarımıza kazınan müziklerden bir diğeri ise Chi Mai.

Il Triello (İyi Kötü Çirkin, 1966)

İyi Kötü Çirkin filminin büyük finalinde, kahramanlarımızın altına ulaşabilmek için aşmaları gereken son engel birbirleridir. Bu müthiş gerilimli sahneye ise Il Triello gibi müzikten başkası yakışmazdı.

Görüşleriniz