Görüyorum ki benden uzun süredir
haber alamamışsın! Vizyona giren filmlerden ve en son gelişmelerden anında haberdar olmak ister misin? İzin Ver Daha Sonra
Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com

"Benim Dünyam" Tartışması Sona Erdi

13 Ekim 2013

Beren Saat'in sinema filmi telif hakkını aldı!

“Benim Dünyam”ın çalıntı olduğu iddiası üzerine yapımcıErol Avcı, filmi Hint yapımı “Black”ten uyarladıklarınıaçıkladı. “Black”in yönetmeni Sanjay Leela Bhansali deyeniden çevrim için Avcı’yla anlaşma yaptıklarını duyurdu.

Yapımını TMC’nin, yapımcılığını Erol Avcı’nın, yönetmenliğini ise Uğur Yücel’in üstlendiği “Benim Dünyam”, senaryosunun çalıntı olduğu iddiasıyla gündeme gelmişti.

Erol Avcı, çıkan haberler üzerine filmi Sanjay Leela Bhansali’nin yönettiği Hint yapımı “Black”ten uyarladıklarını ve yeniden çevrim haklarını satınaldıklarını duyurdu. Sanjay Leela Bhansali de bir basınaçıklamasıyla duruma açıklık getirdi:

“Türkiye’de bulunan TMC Film Yapım Limited Şirketi, Bhansali Productions Private Limited şirketinden, orijinalismi ‘Black’ olan sinema filminin Türk diline uyarlanması ve tekrar yapımı hakkını talep etmiştir.

Bu talep neticesinde Bhansali Productions Private Limited şirketi, filmin bir kereye mahsus tekrar yapımhakkının TMC Film Yapım Limited Şirketi’ne verilmesi konusunda onayvermiştir. Bu doğrultuda ‘Benim Dünyam’, ‘Black’ filminin remake’idir.”

Popüler Yorumlar

FbSinanSarp (Fenomen) | 13 Ekim 2013, 21:40

Tamam iyi güzel hoşta az biraz özgün olsak olmuyor mu? Bu tarz filmler ısıtılıp ısıtılıp önümüze konan filmler yav orjinal senaryo ile seyirciyi buluşturmak varken ne gerek var böyle alıntı senaryoyu tekrar film haline getirmeye

0
10
madman57 (Figuran) | 14 Ekim 2013, 10:13

Eski yapım bir filmi günümüz teknolojisiyle tekrar çekmeyi bi nevi anlayabilirim ( ki o yeni uyarlamalarda asla eskisi kadar başarılı olamaz ) ama 2005 yapımı Black filminin kendi sinemamıza uyarlanmasınnı mantığı nedir açıkçası anlayamadım

0
5

Tüm yorumlar (14)

Avatar
DOLUNAY1905 (Figuran) | 25 Nisan 2014, 00:21

osmanosmancuk . ben olmazsa bir bedeni bir cesaretle orjinal resmimi koyuyorum senin gibi duvarların arkasına saklanmıyorum . evet çıkarda çirkin yüzüne herkez görsün diyecem ama o zevki sana tattırmam .

Cevap Yaz
0
1
DOLUNAY1905 (Figuran) | 25 Nisan 2014, 22:50

evet suratsız herif

0
1
osmanosmancuk (Figuran) | 25 Nisan 2014, 16:48

medeni bir şekilde yorum yapmayı öğren önce ondan sonra medeni cesaretten falan bahsedersin.

1
0
osmanosmancuk (Figuran) | 25 Nisan 2014, 16:47

hahahaha. medeni cesaret örneği gerçekten tebrik ediyorum pompiş:))) keşke sizinkilerin resmini de koysaydın da onlara benzeyen insanlar var ise ibret alırlardı çocuk yapmazlardı:))

1
0
dr.jacksheparddd (Efsane) | 18 Ekim 2013, 17:25

Çalıntı senaryo mantığını artık anlamıyorum... Artık yeryüzünde yapılan bütün filmler birbirine benziyor çünkü işlenmemiş veya el değmemiş pek bir şey kalmadı... İnsanoğlu maşallah her yere el attı... Bilemiyorum bu tür şeyleri aşmamız lazım artık...

Cevap Yaz
1
1
osmanosmancuk (Figuran) | 24 Nisan 2014, 17:48

sana pompalayan pompalamış zaten esrarengiz ama ne pompalamışsa artık böyle bi üretim hatası çıkmış ortaya.

1
1
dr.jacksheparddd (Efsane) | 24 Nisan 2014, 17:34

Sana cevap yazmama bile gerek yok, sizin sıkıntınız insanların görüşlerine saygı duymamak. Bunu öğren ondan sonra gel...

0
0
DOLUNAY1905 (Figuran) | 24 Nisan 2014, 17:14

senin daha beynin basmamış kan pompalamıyor biraz pompalasın öyle geeeel

1
1
dr.jacksheparddd (Efsane) | 20 Ekim 2013, 21:10

sana katılıyorum tabii ki biz her şeyi haddinden fazla olduğu gibi alıyoruz. Zaten kendimizin ürettiği, orijinal senaryoya sahip hiçbir filmimiz yoktur şöyle bi araştırdığında... ama işte napıcan her şeyde olduğu gibi bunda da milletimizi enayi yerine koyuyolar...

0
0
osmanosmancuk (Figuran) | 20 Ekim 2013, 19:54

ya alıntı esinlenme falan olabilir de kardeş bu kadar da tıpatıp olmaz yani. muhtemelen senaryoyu Türkiye'de geçirtiyor adam ama en basitinden sen nerde gördün odtüye gidip rektörle konuşup engelli adamı okula aldırtan birini? benim görme engelli arkadaşlarım var hepsi de oturdular çalıştılar paşa paşa herkes gibi össlerine girdiler zamanında okullarını okudular senin benim gibi. hayır filmin ana temasını alıyorsun eyvallah ama birazcık da kendi kafanı kullan Türkiye'de olsa nasıl olurdu diye 2 dakka bir beyin yor ki ortada saygı duyulacak bir emek olsun.bunlar senaryoyu gugıl translate den çevirip önümüze koyacak basbaya. yersen diyecekler sonrada. daha da beteri herkes de yiyecek ve bunlar beleşten para kazanacaklar.hiç hoş değil bence...

0
0
worlds (Amatör) | 18 Ekim 2013, 15:36

black benim için cidden başyapıttır kendine özgün bi tarzı olan harika konusu olan ve mükemmel kurgulanmış bir hint yapımıdır ve ben bu Türk yapımı olan filmi kesinlikle izlemeyeceğim çünkü öyle bi güzellik tekrarlanamaz

Cevap Yaz
0
0
fugenatasoy (Figuran) | 18 Ekim 2013, 11:16

Orjinalini izleyip çok beğendikten sonra bir de yerlisini izlemeyeceğim. İlkinin tadını alamam vakit kaybı olur.

Cevap Yaz
1
0
ridvanmutly (Amatör) | 16 Ekim 2013, 01:31

black izlemeyenler izlesin ne diyelim senaryo aynı ama oyunculuk meselesi birazda beren saat pek kıvıramaz gibi geliyor. bkz: kore yapımı my sassy girl amerika uyarlaması daha iyiydi oyunculuk açısından, aynı zamanda a moment to remember Türk uyarlama evim sensin...

Cevap Yaz
0
0
Görüşleriniz