Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com

Rekor Recep İvedik 4'e Geçti

14 Nisan 2014

'Recep İvedik 4' filmi, 6 milyon 912 bin seyirciye ulaşarak 'Düğün Dernek'in Türkiye'de tüm zamanların gişe rekorunu tarihe gömdü.

 

‘Düğün Dernek’ filminin rekor keyfi fazla sürmedi. Şahan Gökbakar’ın komedi serisi ‘Recep İvedik 4’, yedi hafta gibi kısa sayılabilecek bir sürede 6 milyon 912 bin seyirciye ulaşarak geçen ay ‘Düğün Dernek’in kırdığı Türkiye ’de tüm zamanların seyirci rekorunu eline geçirdi. Ayrıca 68 milyon lira gişe geliri elde etti. Böylece Türkiye’de tüm zamanların en çok izlenen filmleri listesinde de üç ‘Recep İvedik’ filmi birden yer alarak ilginç bir tablo oluştu.

 

TÜRKİYE’DE EN ÇOK İZLENEN BEŞ FİLM

1. Recep İvedik 4 6.912.803

2. Düğün Dernek 6.900.548

3. Fetih 1453 6.572.618

4. Recep İvedik 2 4.333.144

5. Recep İvedik 4.301.693

Haber Kaynağı radikal.com.tr

Popüler Yorumlar

ChrisArgent (Amatör) | 14 Nisan 2014, 20:24

Bugün Kaptan Amerika -2' e gittim. Tek kelime diyeceğim. Film çıkışı tekrar utandım bu ülkedeki dizi ve sinema kültüründen.

1
4
Abc345 (Figuran) | 14 Nisan 2014, 23:29

"Film anlayışı cnbc model film ve dizi olanlar" film ve diziden anlayanlardır. Git bir kaç tane izle biraz kalite gör, farklı kültürler de öğren sonra gel konuşalım. Bakalım Türk sineması ve diziciliği hakkında ne söyleyeceksin. Bizde sinema böyle başka yerde yaşa ne saçma bir düşüncedir. Madem kötü bunu düzeltmeliyiz ki çok kaliteli filmlerimiz de var, yapan yapıyor ama millet Recep İvedik'e rekorlar kırdırınca yapımcılar saçma filmlere yöneliyor. Bu filmi bir yabancı izledikten sonra Türk halkı ve Türkiye hakkında ne düşünür sence diye sorardım sana ama senin düşüncelerini kale almıyorum.

0
4

Tüm yorumlar (12)

Avatar
pLasTik (Artist) | 15 Nisan 2014, 20:32

Tiyatrosu yıkılıp otel dikilen bir ülkeden fazlasını beklemek ayıp olurdu zaten :)

Cevap Yaz
0
0
mai_10_7_4 (Amatör) | 14 Nisan 2014, 23:30

bizim ülkede sosyal sinema anlayışını benimsemek filmi içeriğiyle anlamak ve tartışabilmek için izlenmiyor. aç kedinin önüne marul koysan yer hesabı.. bizde sinema seviyesi belli olduğu için avrupada kötü olan burda ilk 10da olabiliyor. Gülmek ve eğlenmek amaçlı bir sinema anlayışından daha fazlasını bekleyemezsin. Recep ivedik'i kötülemek değil amacım belli bir seviyesi var mutlaka ben ülkedeki genel yargıdan bahsediyorum.

Cevap Yaz
0
1
mai_10_7_4 (Amatör) | 18 Nisan 2014, 01:17

mutlaka öyle haklısın. zaten bende asagı yukarı aynı seylerden bahsettim. bizdeki zihniyet içimizde genel anlamda aynı fakat avrupaya göre cok farklı. tabi film yapımcılarıda işi biliyor. nasıl olsa yaptıgımız işler tutuyor diyerek düşük bütçeli filmle cebi dolduruyor. tek bizim ülkede 0 - 00 kar yapılabiliyor. çünkü avrupada filmin bütçesi çok yüsek oldugu için bizdeki kadar da yüzde yakalayamıyor. bu da belli bi kesim hariç sinemayı anlayan bir millet olmadıgımızı gösterir. ya arkadasına soruyor adam hangi film daha komik (vb.) diye kulaktan kulaga sinema izleyebilme yetenegimiz var.

0
1
TheBlindBusker (Star) | 15 Nisan 2014, 01:50

Recep İvedik'in bu kadar çok izlenmesini eleştirirdim eskiden. Ama mantıken bakınca, Amerika'da Avrupa'da adam akıllı çekilen bir filmin maliyeti 100 milyon doları aşıyorken bizim günümüze kadar en çok izlenen filminin elde ettiği gelir 70 milyon lirayı ancak buluyor. Durum buyken kimse gidip de 200 milyon liralık film çekmez Türkiye'de, seyirci kapasitesi belli. O yüzden dünyaya açılamadığımız sürece ki çok zor, Türk sineması bu şekilde kalır. Güleriz, eğleniriz, ağlarız, aşk ihtiras filmleri izleriz bir de o kadar.

0
2
ChrisArgent (Amatör) | 14 Nisan 2014, 20:24

Bugün Kaptan Amerika -2' e gittim. Tek kelime diyeceğim. Film çıkışı tekrar utandım bu ülkedeki dizi ve sinema kültüründen.

Cevap Yaz
1
4
TheBlindBusker (Star) | 16 Nisan 2014, 14:40

Evet adamlar harcıyor ve karşılığını fazlasıyla alıyorlar. Hem nüfusları bizden katbekat fazla hem de yapılan filmler dünyada izleniyor, ingilizce geçerli dil olduğu için. Belki yüksek bütçeli ingilizce bir film çekilse diyorum ama yine kurtaramazlar gibime geliyor. Recep ivedik şu an 7 milyona yakın kişi tarafından izlendi, hasılat 70 milyon tl. Hadi diyelim iyi bir film çekilse iki kat kazanılsa gene yetmiyor gibi.

Bu ülkede malesef sinema kültürü diye bir şey pek yok, kesinlikle katılıyorum. En çok izlenen 5 filmimizden üçü recep ivedik ama bir Inception, Yüzüklerin efendisi, hobbit, Dark Knight vesaire mümkün değil iki milyonu bile geçemiyorlar. O yüzden yine size katılarak, bizim hakettiğimiz filmler bunlar diyorum. Bu arada due date gerçekten iyi bir komediydi, özellikle Zach Galifianakis harika bir tercihti, Robert Downey zaten izleme sebebi.

0
1
ChrisArgent (Amatör) | 16 Nisan 2014, 00:08

Sizinde dediğiniz gibi 2 hafta sürmüş yeni öğrendim bunu.. şuan ki hasılatlarını bilmiyorum lakin eğer sinema daha doğrusu sinema anlayışı bu ise birşey demiyorum kelime yok yani. komedi istiyorlarsa "due date " izlesinler. tarafsız olarak hayatımda haykırdığım ilk komedi ki ben komedi filmlerinde gülme ihtimali %1 olan insanım.

0
1
ChrisArgent (Amatör) | 16 Nisan 2014, 00:05

Yüzüklerin Efendisi Kralın Dönüşü
Bütçe $94,000,000
Hasılat $1,119,110,941
Belki iyi bir örnek olmayabilir lakin anlatmak istediğim açık aslında. Hiç uzatmayacağım mesele bu ülkede ki olmayan sektör için para değil.Tamam bugün bu cümleyi söylerken dahi cebimde 5 kuruş olmayabilir lakin ciddi anlamda bu sektöre yön verebilecek projelerim gerek konularım var.Ama bu ülkenin insanı ciddi anlamda fazlasını hak etmiyor. Şöyle bir örnek vereyim frankenstein ölümsüzlerin savaşı seansını kaçırdığımız için mecbur bir filme girmek zorunda kaldık ve ne yazık ki çılgın dersaneye girdim salonda tek bir yer dahi yoktu. Ama kaptan amerikada 3 kişiydik koskoca arena park mükemmel sinema salonunda hane gerçekler ortada uzatmayacağım sinirlerim bozuluyor.

0
1
TheBlindBusker (Star) | 15 Nisan 2014, 01:58

Bu arada evet Recep İvedik'in hiçbir serisini sinemada izlemedim, Şahan Gökbakar'ın hiçbir filmini de sinemada izlemem, savunuyor gibi oldum sanki :) TV'de izlerim, çünkü televizyonda izlemelik film bunlar. İki hafta sürmüş bu filmin çekimleri. Dizi gibi yani.

0
1
TheBlindBusker (Star) | 15 Nisan 2014, 01:57

170 milyon dolar harcandığını biliyor muydunuz Kaptan Amerika 2'nin çekimleri için?
Üstte de yazdım ama en çok izlenen filmimizin hasılatı 70 milyon tl iken, kim gidip 170 milyon dolar, yani 350 milyon tl'lik bir film çeker ki Türkiye'de?

0
1
TheBlindBusker (Star) | 14 Nisan 2014, 19:23

İnsanlar gülmek için gidiyor, eğlenip geliyorlar olay budur, sinema kültürü şöyle böyle olaylarına girmeye gerek görmüyorum.

Şahsen ben hiçbir zaman sinemada Şahan Gökbakar imzalı bir film izlemedim izlemem de. Ama kalkıp da gidenlere de laf edemem, eğlenmeye gidiyorlar, gayet normal.

Cevap Yaz
1
4
aydin_salihoglu (Amatör) | 14 Nisan 2014, 18:19

Film anlayışı cnbc model film ve dizi olanlar bir zahmet yurtdışında yaşasın, burası Türkiye, her ülkenin kendine özgü film anlayışı vardır. Aşağılık kompleksi içerisinde kendi sinema sektörünü eleştirenlerin yorumlarını kale almaya gerek olmadığını düşünüyorum.

Cevap Yaz
7
7
Abc345 (Figuran) | 14 Nisan 2014, 23:29

"Film anlayışı cnbc model film ve dizi olanlar" film ve diziden anlayanlardır. Git bir kaç tane izle biraz kalite gör, farklı kültürler de öğren sonra gel konuşalım. Bakalım Türk sineması ve diziciliği hakkında ne söyleyeceksin.

Bizde sinema böyle başka yerde yaşa ne saçma bir düşüncedir. Madem kötü bunu düzeltmeliyiz ki çok kaliteli filmlerimiz de var, yapan yapıyor ama millet Recep İvedik'e rekorlar kırdırınca yapımcılar saçma filmlere yöneliyor.