Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com

Şeytanın Oteli'nde Beklentiler Fazla

3 Ağustos 2007

Norveç ürünü olan klasik korku filmlerimden biri daha karşımızda... Farklı bir korku filmi hissi uyandırdığındanmıdır bilinmez beklentiler fazlaydı şeytanın otelinde...Fragmanlar her zamanki gibi etkileyiciydi ve belkide mekan, dekor ve afiş cezbetmişti izleyiciyi. Korku filmlerinin vazgeçilmez gençleri yine çıktı karşımıza. Yalnız bu sefer  Norveç’in ıssız ve uçsuz bucaksız karlarla kaplı dağlık bölgesi Jotunheimen’da alışılagelmedik bir kayak tatiline çıkmışlardı..  Görsellik birici planda tutulmuş,  izleyiciyi son derece etkiliyordu. Fakat ilk gözüme çarpan bence kayak sahnelerinde dublör kullanıldığı bu kadar belli olmamalıydı.
         
Çok geçmeden aralarından birinin yaralanmasıyla birlikte, maceranın başlayacağının sinyalleri verildi. Telefonlarda çekmiyor, (ki bu korku filmlerinin alışılmış bir oyunu oldu artık)  herhangi bir insana da ulaşma imkanı yok!  Hal böyle olunca, elleriyle koymuş gibi bir otel bulup yerleşmeye başlamışlardı .. Yaralının bacağının  yapıştırıcıyla onarılmaya çalışılması  ayrı bir ayrıntı olarak kalıyordu.  Gençlerimiz herzamanki gibi pürneşe içindeydiler ve küçük kaza bile onlarının neşelerinden pek bişey kaybettirmemişti... Artık izleyicinin sıkıldığı " otele alışma sahneleri bitsede şu gerilim başlasa" dediğimiz anlarda, beklendiğinin aksine daha da sıkıcı sahnelerle bunaltmaya başlamıştı. Hiç bir gerilim olmadan filme ara verilmesiyle  birlikte pişmanlık sinyalleri de başgösteriyodu izleyicide...

İkinci yarı başlar başlamaz, amacının  ne olduğunu anlayamadığımız, yüzü gözü örtülü katilimiz nihayet ortaya çıkmıştı..   Korku filmlerinin doğasında olan kan, dehşet ve korkudan çok gerilim birinci plandaydı. Yönetmen Roar Uthaug izleyiciyi korkutmak için, mekanı ıssızlığı ve çaresizliği bir bütün içinde kullanmaya çalışmış... Fakat bunda ne kadar başarılı olduğu, filmin çok eleştirilmesinde anladığımız gibi tutmamışdı... Oyuncular alışıldığının tersine son derece soğuk, duygusal konuşmalara yer olmayan, birbirlerini pek de düşünmeyen karekterlerdi. Fakat filmin daha başında, hangi oyuncunun güçlü olduğunu ve hayatta kalacağı kolaylıkla anlaşılabiyordu... Sonuçta ortada 5 gencimiz vardı  mutlaka birinin kurtulacağını hesapladığımızda, ve hepsinin ölüm biçimleri de aynı olunca  geride "hepsi ölse de gitsek" gibi bir intiba bırakıyordu...

Ve tabiki mantık hataları... Bunları yakalamak bizim için bu kadar kolay olmamalı! Filmin artık son sahnelerinde, katilin elindeki baltayla yere yığılan genç, ertesi gün nasıl olurda hiç bir yara almadan ayağa kalkar anlamış değilim.... Zira katilin, insanlardan aldığı bu intikamının asıl nedeninin anlatılması izleyici aydınlatmamış  olmakla birlikte, koca bir soru işaretiyle salondan çıkmamıza sebep olmaktadır... Şeytanın Oteli gibi türünün tüm geleneklerine harfiyen uyan klasik  korku filmlerini artık izleyici görmek istemiyor kanısındayım.  Yönetmen Roar Uthaug "Hollywood" sinemasına bu kadar özenmeseydi, eminim bu harika mekanda çok daha iyi bir şeyler çıkarabilirdi...

Tüm yorumlar (14)

Avatar
laddas (Figuran) | 20 Temmuz 2010, 01:38

Kritiğiniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık. bende sizin gibi düşünüyorum.

Cevap Yaz
0
0
keymovie (Dublör) | 10 Haziran 2010, 23:43

kritiğin iyiymiş tebrikler yazın için ... şo izledikten sonra okudum gerçi

Cevap Yaz
0
0
ermant88 (Profesyonel) | 16 Ağustos 2007, 18:36

Yorumun başarılı ama filmin kapağını dahi gördüğümde eleştirinin içindeki fikre kapıldım tabi yazıyı okuyunca da hayalkırıklığım arttı, filmi almıştım ama izlememeye karar verdim. Hollywood iyi film çıkarmak istiyorsa aşırıya kaçmalı(bu sadece Hollywood için geçerli değil) mesela "Hostel" buna bir örnek olabilir. Neyse ki aşırıya kaçmayınca daha çok sükse yapacağını toplumun geneline hitap edeceğini düşünenler var sanırım ki onlar yanılıyorlar, yaratıcılık genelde uçlarda olmaktır. Yaratıcılık olmayınca da iyi film olmuyor. Bu söylediklerim hakkında yorumlarınızı bekliyorum. Filminiz bol olsun!

Cevap Yaz
0
0
ermant88 (Profesyonel) | 23 Ağustos 2007, 10:58

angell, ben bu filme hollywood demedim nitekim bunu açıkca belirtmemişim "(hollywood için de geçerli değil)" derken bunu kastetmek istemiştim ama öyle anlaşılması da doğal. Okuyanlardan ve yanlış anlaşılmalardan dolayı özür diliyorum. Yorumuna saygı duymakla ve Hostel hakkındaki yorumlarına sadistlik baz alındığında katılıyorum. Sadist ve sapık içerikli olmayan ve yine de uçlarda kalmayı başaran bir filmin başarılı olacağına inanıyorum. İyi Seyirler!

0
0
angell (Star) | 18 Ağustos 2007, 13:44

bu bir hollywood yapımı değil, norveç yapımı...sanırım dikkat etmedin, ama yönetmenin hollywood sinemasına özendiği aşikar, klişeden öteye geçememiş filmlerden sadece bitanesi. o konuda hemfikiriz. hostelle ilgili ise filme yorum yapmıştım, mazoşistlerin sevebileceği bencee sadistce işlenmiş. biraz ağır olsada yorumum tamamen böyle düşünüyorum..

0
0
mustafasenyaz (Efsane) | 10 Ağustos 2007, 14:52

Teşekkürler Kritik için. Saygılar.

Cevap Yaz
0
0
levisisa (Amatör) | 6 Ağustos 2007, 10:13

klasik ötesi klasik bol sacma cıglıklı amerikan bambasit korku filmi bası sonu belli hangi karakterin nerer,de ne zaman basına hangi olay gelecek hangi tip ne gibi bir karakteri sergileyecek hep aynı hep

Cevap Yaz
0
0
Görüşleriniz