Amerikan Büyüsü

An American Haunting

Bütün Fragmanlar ►
Amerikan Büyüsü (2005) afişi Facebook'ta Paylaş
Ekle
7.0
/ 10
470 oy

18 Ağustos 2006

2005 - ABDİngiltereKanadaRomanya

GerilimGizemKorku

83 Dak.PT83M

Courtney Solomon Brent Monahan

450 kullanıcının favori filmi

Film Özeti

'The Bell Witch of Tennessee' adlı gerçek öyküden uyarlanan, dört sene boyunca zengin ve oldukça saygıdeğer Bell ailesine saldıran ve sonunda içlerinden birinin ölümüne neden olan bir ruhun hikayesidir.

Popüler Yorumlar
ipek_hersek_50 (Amatör) | 17 Temmuz 2013, 21:20

film başlar başlamaz sıkıldım kapattım bence iyi yaptım

0
+6
anlgucluu (Figuran) | 03 Temmuz 2012, 21:21

bu filmi irdelerken iki açı kullanmak lazım. filme saf bir film olarak bakacak olursak eğer olmamış bir filmdir. hatta nice akranları arasında vasat altı bile sayılabilir. ama filme psikolojik analiz olarak bakacak olursak eğer işte orada bi dakika durup soluklanmamız lazım. bundan sonrası ağır bir -spoiler- içerir. ağırlık kaldıramayanlar okumayı burada kesebilir. --spoiler-- film amerika da gerçeğe dayanan doğaüstü bir olaydan yola çıkılarak yapılmıştır, gerçekten evin babasının ölümü ile sonuçlanmıştır. poltergeist vakasına bağlanmıştır. filmin sonunu anlayamayanlar için; film boyunca bize gösterilen onca olayın nedeni aslında cadının laneti olmayıp babanın kızla ensest ilişkiye girmesi sonucu kızda açılan ağır psikolojik travmadır. kızın bilinci bu olayı hatırlamamakla beraber bilinçaltı hatırlayıp babadann intikam almak istiyor. filmin sonunda annenin babayı zehirleme nedeni de bu olayı öğrenmesidir. baba ölünce her şey düzeliyor zaten. son sahnede de o ruhun tekrar ortaya çıkma nedeni kadını uyarmasıdır. haftasonu babasında kalmak için arabaya binen ve giden kızın sonunun aynı olacağını gösteriyor. o babanın da kızla ensest ilişkiye gireceğini uyarmak için o ruh gözüküyor ve kadın arabanın arkasından bu yüzden koşuyor.

1
+5
Tüm yorumlar (185)
Bldrcn (Profesyonel) | 04 Mart 2014, 13:21

Filmi izleyeli bayaa oluyor, ama şu kadarını söyliyim izlediğim de baya etkilenmiştim, korku açısından değil psikolojik drama yönüyle izleyin..Önyargılardan kurtulun mümkünse, ha yine sevmezsiniz ona bir şey diyemem, çünkü herkes sevmeyebilir.

Cevap Yaz
0
0
KingLeonidas (Amatör) | 22 Şubat 2014, 04:15

Efsanesi kadar olmasada filmide idare eder...

Cevap Yaz
0
0
aliemre_kayrak_7 (Amatör) | 26 Ocak 2014, 12:13

film saçma kız bi kurşun döktürsün bence :P

Cevap Yaz
-1
+0
enthroned (Figuran) | 29 Aralık 2013, 17:28

Başlarda sıradan bir film olacak diye düşündüm ve kapattım. sonra tekrar izledim ve gizem-psikoloji türünde bir film olduğunu gördüm. anlatış şekli de gayet iyiydi. bu arada anlamayanlar için spoiler veriyorum diye başlayıp filmi (sonu dahil) anlatan kişileri de üstün zekalarından ötürü kutlamak gerek :P . filmi anlamayan kişi zaten mümkünse anlamasın. verdiğiniz anlamsız bilgilerle neyi ispat etmeye çalışıyorsunuz anlamış değilim.

Cevap Yaz
0
2
nagehanbyr (Dublör) | 27 Kasım 2013, 17:42

Öncelikle biraz durağan ve kendini tekrar eden bir film.Sonlara doğru ortaya çıkan şok edici olaya ,izleyen herkesin anlayabileceği şekilde netlik kazandırılamamış.Yani denklemi kuramayanlar filmi saçmalık olarak nitelendirebilir ki bu çok doğal.Bence bu gizemli sonda filmdeki eksik parçaları birleştirmeye yetmiyor.Mantık hataları bolca var.Ruhun seslenişleri filmi basitleştiriyor.Kızın kendi ruhu kıza neden bu kadar eziyet etsin.Ayaklarından çeksin ,saçından sürüsün,havaya asıp tokatlasın.Kötüyü mü cezalandırıyor iyiyi mi belli değil.Ruh tam bir psikopat çıkıyor.Genel olarak pek beğenmedim.İzlenebilir düzeyde.

Cevap Yaz
0
0
Görüşleriniz