Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com

Fatmagül'ün Suçu Ne?

Fatmagül'ün Suçu Ne?
7 Eylül 2010

1986 yılında Süreyya Duru tarafından sinemalara kazandırılan Fatmagül’ün Suçu Ne? yönetmen Hilal Saral tarafından yeniden televizyonlara taşınıyor.

 

Fatmagül’ün Suçu Ne? Dizisinde Aşk-ı Memnu’nun ünlü oyuncusu Beren Saat ile Bir Bulut Olsam dizisinden tanıdığımız Engin Akyürek başrollerinde yer alıyor.

 

Fatmagülün Suçu Ne

 

Fatmagül’ün Suçu Ne? Filminin senaryosunun ilginç bir sinema macerası var. Bu senaryo 2 kez sinemaya uyarlandı. Senaryolardan ilki Vedat Türkali’nin izni alınmadan Erman Film ve Erdoğan Tünaş tarafından “Batsın Bu Dünya” ismiyle çekildi. Başrollerinde Orhan Gencebay ve Müjde Ar’ın yer aldığı film, aynı konuyu farklı bir üslüpla erkek karakterini yücelterek çekildi. Bu yüzden de senaryo dava konusu oldu. Bu davanın sonucunda Vedat Türkali’ye 77 bin liralık para cezası ödendi.

 

Daha sonra Vedat Türkali’nin orijinal senaryosu,  Süreyya Duru tarafından tekrardan sinemaya aktarıldı. 1986 yılında çekilen bu versiyonda filmin adı “Fatmagül’ün Suçu Ne?” olarak değiştirildi. Filmin başrollerinde ise Hülya Avşar ve Aytaç Arman yer almıştı.

 

Konusu:
Fatmagül genç bir köylü kızıdır. Bir gün ona 3′ü zengin çocuğu olmak üzere 4 adam tecavüz ederler. Kızın deli bir abisi dışında kimsesi yoktur. Ama devlet onu korumak için failleri yakalayıp hapse atar. Ancak çocukların dava edilmemesi için tecavüz edenlerden birisi kızla evlendiriler ve ondan sonra olaylar başlar.

Tüm yorumlar (50)

Avatar
vkgz (Dublör) | 16 Kasım 2010, 23:37

kötü bir dizi. ilk bolumune yıgılmıstı butun cekicili. sermayeden yiyor.

Cevap Yaz
0
0
ilericimm (Profesyonel) | 19 Kasım 2010, 22:04

konusu kısıtlı aga ilerde kötüye saracagı belli şimdiden

0
0
melodii22 (Artist) | 6 Kasım 2010, 13:04

güzelbi dizi ama bazıları diziden etkileniyo o yüzden hiç oynamasaydı daha iyi olurdu

Cevap Yaz
0
0
extersss (Artist) | 24 Ekim 2010, 05:31

FATMAGÜL'Ü İZLEMEYE DEVAM EDİN TÜRKİYEM!
.Münasip bir yerinize kına yakın 07 Ekim 2010 Pazartesi Bir tecavüz sahnesi ki günlerce ekranlarda d...öndürüldü. Ballandırıla ballandırıla anlatıldı...O gün ekran başına milleti oturtmak için tellallar çıkarıldı...Cümle alem oturdu topluca tecavüzü izledi...Tadını çıkara çıkara......Çoluk, çocuk çekirdek çitleye çitleye... Bir tecavüz sahnesi ki...Kaçıranlar için sanal alemde milyonlarca kez tekrarı yapıldı...Ve gerçek hayat...Üç genç...Tıpkı o sahnedeki gibi...Tıpkı o yaşlarda...Tıpkı o kız gibi evlenmeye hazırlanan...Üstünü üstlük zihinsel engelli olan bir kızın üzerinde...Tıpkı o tevcavüz sahnesini denedi. Aydın'da yaşandı iliklerimize kadar ürperten olay. Adı Fatmagül değildi... Gazetelere yansıyanı ile sadece S.Ç.16 yaşında...Zihinsel engelli...Evlilik hazırlıkları yapıyordu. Annesi ile babası büyük bir kavgaya tutuştu. S.Ç. durduramayınca kavgayı, 300 metre uzaktaki karakola yardım istemeye gitmek için yola çıktı. Önünü yaşları 19, 21 ve 23 yaşında üç genç kesti. Genç kızı bir okula soktular. Ağzını bantlayıp saatlerce tecavüz ettiler. Yetinmediler...Dizideki gibi bir ormanlık alana götürdüler hava kararınca...Sabaha hem dövdüler hem tecavüz ettiler... MÜNASİP BİR YERİNİZE KINA YAKIN!Tecavüzü meziyet gibi sunan dizi yönetimini tebrik ediyoruz... Günlerce bunun reklamını yapanları...Ve ayrıca Kanal D yönetimini kutluyoruz... Artık tecavüz sahneniz gördüğünüz gibi artık gerçek hayatta taklit ediliyor...Ne büyük başarı değil mi?Övünün!Gururlanın!Biz ne gösterirsek onu yapıyor bu halk diye sevinin...Hakkınızdır...Bu tecavüz sizin eseriniz çünkü...Münasip bir yerinize kına yakın!

Cevap Yaz
0
0
bodrumandalinasi (Amatör) | 23 Şubat 2011, 20:48

işlenen bütün cinayetlerin sucunu içinde cinayet olan filmlere,dizilere..tüm tecavüzleri de içinde tecavüzü konu edinen filmlere dizilere atmak ne kadar doğru ki? türkiye de zaten fatmagülün sucu ne dizisi yayınlanmadan önce hic tecavüz vakaları yasanmıyordu sanki.

0
0
extersss (Artist) | 15 Aralık 2010, 09:47

ama dizide flmde gördüklerimiz uygluyoruz o kapkaçlar holllwod tarzı heryer soyuluyor ayrıca senn mllar hariç herkeze ahlka dersi veriyorum oke ilercimisn nesin slk :)

0
0
ilericimm (Profesyonel) | 19 Kasım 2010, 22:02

ahlak dersimi verion sen burda beyenmiosan izleme rtükün istedigi gibi cekilmiş bir sahne tecavuz demeye binsahit ister .

0
0
keremtunceri10 (Dublör) | 9 Kasım 2010, 14:04

iyi hoş diyorsun da bizim halkımız hep kötüleri kendine örnek alıyor açıkcası tecavüze uğrayan kız için çok üzüldüm çok yazık olmuş yapanlara yazıklar olsun ama gel gelelim bunun diziyle alakası yok ben o pisliği gerçek hayatta yapanların akıl saglıgından şüphe duyarım normal değiller zaten bu dizi olmasa da onu yapacak zihniyettler var demek ki bunun diziyle değil tamamen karakterle alakası var bu diziden öncede malesef teceavüz olayları vardı bu diziden sonrada olmuş bu hastalıklı zihniyetlerle alakalı işte sorun bu aslında bi iki tanesini sallandıracaksın bir daha yapıyorlar mı göreceksin

0
0
70milimetre (Dublör) | 17 Ekim 2010, 11:49

berbat bi'dizi ya.:S rtük çoktan harekete geçmeliydi.insanın içini karartmaktan başka bişey değil.:SS

Cevap Yaz
0
0
iraydnn (Figuran) | 9 Eylül 2011, 12:26

"içini karartmak" oldukça kötü bir tabir.. bu olay gerçeklerden alınan sadece bir kesit.. ve oldukça başarılı anlatılıyor.. erkeksin; annenin, kız kardeşinin, halanın, sevglinin, teyzenin, komşu kızının, yoldan geçen bir herhangi bir bayanın başına gelebilecek en kötü olay bu.. bunu anlaman ve saygı duyman gerekir.. bu tv de gösterilerek insanlara hatırlatılıyor.. bakın hayatta neler var diye.. evet başına gelmemiş olabilir ama bu gelmeyecek anlamına gelmiyor.. erkek olman bu duyguyu anlamana engel olmaz(belki bir bayan kadar olmayabilir) .. evet bu sadece bir dizi ama gerçek bir dizi.. sadece bir dizi olarak bakma..

0
0
dnz123 (Figuran) | 3 Ekim 2010, 18:26

acaba bu dizi nerede çekildi???çok güzel bir yer :)birisi biliyorsa lütfen söyledin lütfen!!!

Cevap Yaz
0
0
krisTenx (Profesyonel) | 3 Ekim 2010, 21:45

çeşme tatlım

0
0
Görüşleriniz