Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com

Bal Oscar Adayı!

Bal Oscar Adayı!
21 Eylül 2010

Altın Ayı ödülüne sahip Bal filmi Türkiye’nin Oscar adayı seçildi. Semih Kaplanoğlu’nun “Yusuf Üçlemesi”nin son halkası olan Bal filmi, Yusuf karakterinin çocukluk dönemine tanıklık ediyor. Bal filminin başrollerinde Erdal Beşikçioğlu, Tülin Özen, Bora Altaş ve Alev Uçarer gibi isimler yer alıyor.

 

Bal, 60. Berlin Uluslararası Film Festivali\'nde en prestijli ödül olan Altın Ayı ödülünü kazanarak büyük başarıya imza atmıştı.

 

Filmin konusu;
İlkokuldaki Yusuf’un babası Yakup ormanın karakovan balcılığıyla uğraşmaktadır. Babasıyla sık sık gittiği orman, Yusuf için gizemli bir yerdir. Yakup, soyu hızla tükenen Kafkas arılarının peşinden uzak bir ormana gider. Günler geçer, Yakup’un gecikmesi Zehra’yı ve Yusuf’u tedirgin eder. Sis Dağı şenliğinde de Yakup’a rastlayamazlar. Babasını aramak için ormanın derinliklerine dalan Yusuf’un gördüğü rüya gerçekleşecek midir?

Tüm yorumlar (14)

Avatar
jackville (Star) | 22 Ekim 2010, 02:19

bende katılıyorum yorumuna ama biraz daha farklı düşünüyorum senden. sonuçta oscar hala en prestijli ödül. bütün dünya sinemasının kendinin en iyi kabul ettirebileceği tek ödül gecesi en azından ilk sırada oscar yer alıtor. evet akademi çoğu kez ödül verdiği filmlerde esas aldığı kriterler biraz tek yanlı ve niteliği olmayabiliyor. yahudilerin çektiği dramı anlatan bir film çekseler 11 dalda day olabilir bir türk filmi haklısın.

Cevap Yaz
0
0
jackville (Star) | 22 Ekim 2010, 02:27

ama bence türk sinemasının semih kaplanoğlu fatih akın gibi yönetmenlerce böyle ödüllerde temsil edilmesi ödül alması önemli bir olay. türk sinemasının sağlam adımlarla yoluna devam etmesi ve en önemlsii kendimizi dünya sinemasında kabul ettirmemiz için önemli bir yol bence oscar. sonuçta sinemanın evrensel bir dili var. oscarda ödül alan filmlerin ne kadar abartıldığını düşünürsek bir ödül alıp bizi temsil etmelerinin faydası olur. böylece türk sinemasını dünya sinemasında temsil edebilecek seviyeye geliriz. bunu yapabilecek bir yönetmen varsa benim gözümde bu kesinlikle semih kaplanoğludur yani. semih kaplanoğlunu ve ya fatih akını mahsnla kıyaslamamak lazım. güneşi gördüm zaten adamların ilgisini çekebilecek bir film bile değildi.
umarım  bal hak ettiği değeri görür akademi tarafından

0
0
SorrowfulLife (Figuran) | 23 Eylül 2010, 22:38

Haber hiçbir değeri olmayan bir haber.Aday seçilse ne olcak seçilmese ne olcak.Oscarı mı kaldırcak bu film:)))Bir zamanlar Güneşi Gördüm dandiniside böyle birşeylen yaftalanmıştı..Sonuç:)Aday adaylığının adaylığının adayı bile olmaz "Bal".Her oscar alan film iyidir diye birşey yok.Oscar ödülleri değerini,kalitesini yitireli çok oldu arkadaşlar.Onun için Türk sineması artık bu ödülün peşinde koşmayı bırakmalı kendi yolunda emin adımlarla dünya sinemasını kriter alarak yürümeli.Hee illa bu ödülü alcaz diyorlarsa yahudilerin çektiği ızdırapları anlatan bi film çeksinler 11 dalda aday olmassa neyim:)))Bal her zaman ki gibi hava basıp şişirilmiş bir film...

Cevap Yaz
0
0
SorrowfulLife (Figuran) | 19 Kasım 2010, 18:22

Shrek o cümlemi yanlış anladın sanırım.O cümlemde Bal'ın oscara aday gösterilemeyecek kadar düşük kalitede bir film demek istedim.oscar ödülleri bu film ayarındakilere verilemeyecek kadarda berbat değil tabi ama "bu film" ayarındakilere göre.genel itibariyle bakarsak artık ""bence"" önemini yitirmiş bir ödüldür...

0
0
jackville (Star) | 22 Ekim 2010, 02:29

yorumuna katılıyorum küçük farklarla, sorrowfulLife. üstteki yorumu sana cevap olarak yazdım sanıyordum ama yeni yorum olarak çıktı sebebini anlayamadığım bir şekilde. :)

0
0
prestiij (Amatör) | 25 Eylül 2010, 15:53

Aday adaylığının adaylığının adayı bile olmaz "Bal"....Diyorsun Bu cümleden şu sonuç cıkarılabilir Oscar cok cok büyük bir ödül ve 'BAL' buna erişemez bir diger cümlende diyorsunki oscar degerini yitireli cok oldu....Ama unutmaki oscar ödl. günümüzde hala en degerli ödül.tabiki türk sineması ilerlemeli ama Dünya düzeyine erişmeden onları küçümseyerek olmaz.

0
0
mevluTR (Artist) | 24 Eylül 2010, 00:18

alttaki yorumlara bakıyorum da hiç biri olaya sizin gibi mantıklı yaklaşmamış.
En güzel yorum sizden gelmiş tebrik ederim. her harfine katılıyorum.
Diğer arkadaşlar nasılda heyecanlanıp hemen gaza geliyorlar anlamıyorum :)

0
0
tutunamayanlar (Figuran) | 23 Eylül 2010, 14:45

60. Berlin Uluslararası Film Festivali'nde  Altın Ayı ödülünü kazandığında da çok heyecanlanmıştım.Semih Kaplanoğlu gerçekten bunu hak ediyor,bu ülkede farklı şeyler yapmaya çalışan insanlar -maalesef ki- yerden yere vuruluyor...

Cevap Yaz
0
0
selda-s (Jön) | 22 Eylül 2010, 10:24

Türkiye'den Oscar'ı hakedebilecek tek film bu zaten helal olsun harika seçim

Cevap Yaz
0
0
actionboy35 (Jön) | 21 Eylül 2010, 21:02

Oscar Aday Adayı.. Hemen heyecanlanmayın bu tür ucuz filmlere oscar verilmez.

Cevap Yaz
0
0
jackville (Star) | 22 Ekim 2010, 02:31

akademinin belli kriterleri oluyor filmler değerlendirirken sanırım bal da buna takılabilir bu onun ucuz film olduğunu göstermez. saygı duyuyorum diycem ama bal kesinlikle ucuz bir film değil. böyle kötülemenizi anlayamadım doğrusu.

0
0
iremcanisi (Artist) | 22 Eylül 2010, 20:48

bence gayet iyi bir film, Türkiye'den çıkan en iyi filmlerden..
ancak düşünürsek, siyasal nedenlerden dolayı alması zorlaşabilir, zaten hangi uluslararası yarışmada hakeden kazanıyor ki?

0
0
Cyborg51 (Profesyonel) | 22 Eylül 2010, 00:32

Yarı yarıya yorumlara katılıyorum. Siyasi olaylar oskar ödüllerini etkiliyor. Bu yüzden oskar alması zor.
Ancak sitede gördüğüm kadarıyla Türk filmlerine herkesin bir önyargısı var. Bence buradaki alamaz diyenlerin de bu düşüncelerinin nedeni de sadece Türk filmi olması.

0
0
Jeremiel (Figuran) | 21 Eylül 2010, 23:03

Ucuz bir film olmayabilir ama oscar alması için sadece oyunculuğu ve konusunun mükemmel olması yetmez.

0
0
vk5000 (Dublör) | 21 Eylül 2010, 21:43

Neden vermesinler ki... Onlar sanatsal acıdan bakıyorlar... Oooyle bonn bonn bakıp gecmiyorlar... Gayet tabi alabilir. Ayrıca ucuz bir film de degil. konusu ve oyunculugu harika... Neden bole bir yorum yaptınız anlamadım...  Oscar almasını istemiyor musunuz ki???

0
0
Görüşleriniz