Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com

İhtiyarlara Yer Yok, Oscar’a Yer Çok!

7 Mart 2008

‘En iyi film’, ‘en iyi yönetmen’, ‘en iyi yardımcı erkek oyuncu’ ve ‘en iyi uyarlama senaryo’ dallarında Oscar kazanan “İhtiyarlara Yer Yok / No Country For Old Men”, Cormac McCarthy’nin 2003 yılında yayınlanan ve büyük başarı kazanan aynı adlı kitabından beyazperdeye uyarlandı.

Cormac McCarthy’nin yarattığı karmaşık karakterler ve sembolik temalar, eserde öylesine geniş kapsamlıydı ki, kitap sayfalarının gücünü çarpıcı görüntülere ve ilginç diyaloglara dönüştürecek yönetmenin de en az McCarthy kadar zengin bir hayal gücüne ve dehaya sahip olması gerekiyordu.

CormacMcCarthy’nin kaleme aldığı karakterlerin gizemli zekasını ve ruh hallerini beyazperdeye aktarmak için Amerikan sinemasının iki gözde yönetmeni Joel ve Ethan Coen kardeşlerden daha iyisi hayal edilemezdi.

Yönetmenliğe kara mizah klasiği “Blood Simple” ile başlayan, ardından “Raising Arizona”, “Miller’s Crossing”, “Barton Fink”, Oscar ödüllü “Fargo”, “The Man Who Wasn’t There” ve “O Brother Where Art Thou?” gibi en yaratıcı sinema ürünlerini hayata geçiren Joel ve Ethan Coen, “No Country For Old Men”de kendilerine özgü karmaşık, detaylara önem veren ve kimi zaman mizah yüklü bakış açılarını esere yansıtıyorlar. Sonuç ise, karşı konulması mümkün olmayan, hipnotize edici ve aksiyon yüklü bir sinema filmi başyapıtı oluyor.

Hikayenin odak noktasında ters giden bir uyuşturucu ticaretinden geriye kalan milyonlarca doları tesadüfen bulan Llewelyn Moss ile onun peşine düşen birbirinden farklı kişilikte iki adam bulunuyor. Bunlardan birisi psikopat ruhlu katil Chigurh, diğeri ise kasabanın son derece iyi ahlaklı ve temiz yürekli şerifi Bell. Yönetmen koltuğunu paylaşan Coen kardeşler, bu üç karakter arasındaki etkileşimin boyutlarını vurgulamayı oldukça iyi başarıyor.

Şeytana uyma, baştan çıkma, hayatta kalma, gözden çıkarma ve feda etme gibi kavramları öne çıkaran filmin hikayesine bir tutam sevgi ve umut ışığı gibi pozitif öğeler de eklenmiş. Ancak öykü kesinlikle bir “kara mizah” ve oldukça şiddet yüklü ve kanlı sahneler içeriyor. Bu nedenle “No Country For Old Men”in Coen kardeşlerin bugüne kadar yaptığı en şiddet dolu film olduğunu söyleyebiliriz.

Filmin en dikkat çekici özelliklerinden biri de, uyuşturucu dünyasının acımasız ruhunu temsil eden psikopat katil Chigurh rolünde izlediğimiz İspanyol asıllı aktör Javier Bardem’in alkış toplayan performansı. Başarılı performansı ile “En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu” Oscar’ına layık görülen Bardem, filme nitelik kazandıran diğer bir unsur.

Hikayenin odak noktasında, uluslararası uyuştucu ticaretinin yol açtığı kanunsuzluk ortamında, doğru ile yanlış arasında kararsız kalan karakterlerin yer aldığı “No Country For Old Men”, sadece insani dram boyutuyla değil, mizahi boyutuyla da ele alınabilecek bir çalışma.

Tüm yorumlar (18)

Avatar
IndianaJoNeS2 (Profesyonel) | 7 Temmuz 2008, 10:25

bu yorumda ihtiyarlara yer yok..heyy dostum..

Cevap Yaz
0
0
guest82 (Profesyonel) | 26 Mart 2010, 09:01

ABDnin suç olaylarının fazla olduğu yerde artık bir noktaya gelmişki bu olaylar. Bu uyuşturucu- kanlı işler- para hırsı insanları öylesine esir almışki orada bunları önlemede artık ben yokum o açıdan İhtiyarlara yer yok diyor. şerifin babasıda başka yerde polis olduğunu filmin başında söylüyor hatırlarsanız. Ama kendilerini yetersiz görüyor..olay buu

0
0
jackal2010 (Profesyonel) | 5 Ağustos 2008, 23:04

filmin içeğine bakınca ihtiyarlıka alakası yok ya bir polis şefi ihtiyar oda filmde yorum yapmaktan başka fonsiyonu yok. yok yani isim uymamış bence

0
0
hayretman (Jön) | 15 Temmuz 2008, 20:53

he he yaşlandık. Harbiden yaşlıların yorumlarınada yer yok. Güldürdün beni. Allah ömrünü uzun etsin.

0
0
hayretman (Jön) | 19 Mart 2008, 23:41

film seyirciye hitap etmiyor, ben beğenenler kadar ödül alıcak ayrıntı göremedim, şimdiye kadar oskar ödüllü hangi film sinemalarda boş koltuklara oynamış, film adı söylermisiniz, bir romanın giriş,gelişme ve sonuç bölümleri olur, romanın adı içeriğinin başlığıdır bu filmde oda yok. Kriteri söylermisiniz acaba ödül almasındaki , hak etmiş diyenler, diğer filmlere saygısızlık yapılmış, beyaz melek ve kabadayı bile bu filmden 1000 kat iyi. Bizim babam ve oğlum filmi ne kadar muhteşemki oskar hikaye kalır. Bu film oskarı hak etmemiş yada izlemeden hak etmiş yorumları yazmayın, aynen iddia ediyorum izlemeden ödülü hak etmiş diyorsunuz. Yada diğer olasılık ben filmden anlamıyorum.

Cevap Yaz
0
0
emorosfer (Profesyonel) | 24 Mart 2010, 22:35

javier bardem'in performansına hiç bişe diemem bence o oscar sadece adamı boğduğu sahneyle bile anasının ak sütü gibi helal.
Ancak bu detaydan başka ben bu filmde değil oscar kazanmayı izlemeye değer görecek hiç bişe bulamadım. Aynen dediğin gibi yada diğer olasılık ben filmden anlamıorum.

0
0
siyah22 (Amatör) | 8 Mart 2010, 20:34

Doğru film ''senin gibi'' izleyicilere hitap etmiyor. Film güzeldi ama Javier Bardem mükemmeldi!!

0
0
jackal2010 (Profesyonel) | 5 Ağustos 2008, 23:06

helal konuş be kabadayı bile bu filmden 1000 kat iyi haklısın aynen yada ben filmden anlamıyorum . berbat böyle sonla bitemez bir film . hadi biter ama bu film nasıl en iyi film seçilir kafayı yedim film bitince. . .

0
0
kamerArkasi (Jön) | 19 Mart 2008, 10:52

bu filmi dvd de izledim-gerçekten aldığı bütün ödülleri bence haketmiş-çok iyi bir film-severek ve hiç sıkılmadan izledim-izlemeyen varsa izlesin-ısrarla tavsiye ediyorum

Cevap Yaz
0
0
kaidaguy (Figuran) | 17 Mart 2008, 01:16

Tam anlamıyla Coen kardeşlere yakışacak bir film.Zaten onların büyük hayranıyımdır.Filmin aldığı Oscar'lar da hiç şaşırtıcı değil doğrusu.Henüz seyretmemiş arkadaşlar bence bu filmi fazla bekletmesinler. Son zamanlarda seyrettiğim en kayda değer yapım.

Cevap Yaz
0
0
mterzy (Amatör) | 16 Mart 2008, 03:13