Mahşer Günü

The Divide

Mahşer Günü (2011) afişi Facebook'ta Paylaş
Ekle
6.8
/ 10
291 oy

08 Haziran 2012

Bilim KurguDramGerilimKorku

110 Dak.PT110M

 -

Eron Sheean Karl Mueller

137 kullanıcının favori filmi

Film Özeti

The Divide, "The Fallout" olarakta bilinen film, New York’ta nasıl olduğu bilinmeyen çok büyük ve gizemli bir patlama ile başlamaktadır. Bu yapımda kıyamet sonrası hayatta kalmayı başaran 8 kişilik bir grubun mahsur kaldıkları sığınakta kurtarılmayı beklerken birbirlerine düştükleri gerilim yüklü dakikaları konu almaktadır.

Filmi Ekleyen djmslx
Popüler Yorumlar
VFV (Star) | 30 Ocak 2013, 00:28

Filme yapılan yorumları inceledim ve anladım ki biz millet olarak bu tür yapımlara hazır değiliz.Çünkü böylesi kaliteli bir filmi yerden yere vurmanın başka bir sebebi olacağını düşünmüyorum. Nükleer bir patlama ve bundan korunmak için bir apartmanın bodrum katına sığınan bir düzine insan.Yemek ve su kısıtlı.Bu yüzden yapılması gerekenler olacaktır.Hayatta kalma isteğinin insanı neye dönüştürebileceğini düşündünüz mü? Hayatta kalmak isteği aslında bir içgüdü gibidir.Her insanın içinde saldırganlık saklıdır.Ama bunu görebilmemiz için şartların uygun olması gerekiyor. Unutulmamalıdır ki ''İNSANLARIN EN TEMEL İHTİYACI CİNSELLİK VE YEMEKTİR.'' Bu gerçeği kimse değiştiremez.Bunlar insanın fizyolojik ihtiyaçlarıdır.Bu filmde bir bodrum katında sıkışan kişilerin yemek ve su ları azaldığında nasıl saldırganlaşabileceğini içinde vahşiliğin nasıl ortaya çıkabileceğini görüyoruz. Yönetmen senaryonun hakkını vermiş. Filmde oluşturulan atmosfer, müzikler, oyunculuklar, kamera kullanımı çok iyiydi.Tüm kötü yorumlara rağmen bu filmi çok beğendim. 10/ 8.0

1
+39
Wholki (Efsane) | 13 Şubat 2013, 00:44

Farklı bir filmdir Mahşer günü. Çünkü, herkesin ilgi alanına göre değildir. Ortası yoktur yani. Ya iyidir, ya da kötü. Yorumlar da genellikle bu yönde. Beğenen çok beğenmiş... Beğenmeyen de hiç beğenmemiş.. Sanırım biraz da bakış açısı önemli. Saygı duymak gerekir beğenenlere de beğenmeyenlere de.. Benim fikrim ise, oldukça basit bir film olduğudur. Nedenlerim ise şunlardır... 1. si oyuncuların performansı beni pek fazla tatmin etmedi. Filme kendimi pek veremedim desem yeridir. 2. si anlatılan konu sığdı bana göre. Tamam, nükleer bir savaş var ortada ve hayatta kalanlar çıldıracaklar ve sapkınlaşacaklar. Bunlar olmasını beklediğimiz şeylerdi zaten. Benim eleştirim şey, konunun yalın olamaması. Yani savaşın nedeni ne ve kim tarafından gerçekleşiyor? Ya da koruma elbiseli arkadaşların amaçları neydi? Daha ayrıntılı olabilseydi çok daha iyi olabilirdi.. Yani, sapıklaşan birkaç insanın görüntüsü yerine birazda olayın dış yüzü aydınlatılabilirdi. 3. sü patlama sahnelerinin bariz bir biçimde gözümüzün içine sokulması.. Bunu kimse fark edemedi sanırım.. Filmi izlememin en büyük nedeni o görüntülerdi. Ki filmin başlarında yer alması sonuna kadar aksiyon olacağı hissine kapılmama neden oldu. Ama ne oldu? Hiç. Sadece ilk görüntülerde yer alan bu aldatmaca pek hoş olmadı doğrusu.. Sonuç olarak, Bilimkurgu değil. Çünkü, kenarından bile geçmiyor. Gerilim ise orta seviye. Korku ise hiç değil... Sadece Dram diyebilirim bu film için. Tüm bu eleştirilere rağmen artı özelliklerini de unutmamak gerek. Tek bir mekanda geçmesine rağmen karakterlerin ruh halleri, yaşanan olumsuzluklardan dolayı gayet iyiydi. Yani, çaresizliğin yol açtığı çılgınlıktan dolayı, insanların kendi egolarını dışa yansıtmaları ve birbirlerini, insandan çok basit bir beden gibi görmeleri ve kabaran faşist duyguları iyi işlenmiş. Oyuncu performansları iyi olmasa bile bu haller göze batan artılardı. Ama maalesef film hakkındaki düşüncelerimi değiştirmeye yetmedi.. Sonuç olarak ilk paragrafta söylediğim gibi, beğenenin çok beğeneceği, beğenmeyenin ise hiç beğenmeyeceği, ortası olmayan bir filmdir. Karar sizindir. İyi Seyirler 5/10

0
+8
Tüm yorumlar (216)
omerkalayci (Amatör) | 21 Mart 2014, 18:24

Müthişti.Uzun zamandır böyle psikoloji filmi izlememiştim bu iyi oldu gram aksiyon,macera falan filan yok eğer psikolojiniz kaldırırsa ve psikoloji filmlerinden hoşlanıyorsanız tam aradığınız film tek eksiği şu nükleer patlama olayını çok yüzeysel geçmişler o kadar oyunculuklar da çok iyiydi bu arada

Cevap Yaz
0
1
AlkaeN (Amatör) | 26 Şubat 2014, 01:39

Nükleer bir patlama oluyor ve bir apartmanın bodrum katına sığınıyorlar adamın biri erzakları saklıyor diğerleride erzakları buluyor ve sapıtıyor hayatımda böyle sacma film izzlememiştim konu cok güzel ama kurgu olmamış REZİL...

Cevap Yaz
0
0
NUMBER1FM (Figuran) | 30 Kasım 2013, 10:22

senaryo hataları ve eksikliklerle dolu bir film

Cevap Yaz
0
0
fundakarayigit (Amatör) | 17 Eylül 2013, 02:05

Bu filmi izledikten sonra şunu anladım; herhangi bir felakette eğer kadınsan hayatta kaldığına sevinmeden önce iyi düşüneceksin! :(

Cevap Yaz
0
0
zahidemirkan (Amatör) | 17 Ağustos 2013, 16:58

Fragmanını ne de etkileyici yapmışlar.. Oysa ki bu film kötü yorumu bile haketmiyor . Sorun sapıklıkta dibe vurmuş olmaları değil , sorun filmin türüyle yakından uzaktan ilgisi olmaması . 110 değil 210 dk olsaydı da kafamızda soru işareti kalmasaydı .
Tam bi vakit kaybı . Film dediğin mesaj verir bunun mesaj falan verdiği de yok . Öyle bi ortamda öyle bi afet karşısında herkesin aklına gelebilecek bi senaryoydu zaten . Oyunculuklar sokaktan toplama . Ee ? Puan vermeye değmez.

Cevap Yaz
0
1
Görüşleriniz