Türkiye'nin sinema sitesi Sinemalar.com

Sergei M. Eisenstein

Bronenosets Potyomkin 2. Fragmanı
Sergei M. Eisenstein profil resmi Facebook'ta Paylaş
Ekle
8.0/ 10
40 oy
46 kullanıcının favorisi

Sergei M. Eisenstein

Sovyetler Birliği

23 Ocak 1898

11 Şubat 1948

Sergei Eisenstein 

Biyografisi

Sergey Mihayloviç Ayzenştayn (1898-1948) Sovyet sinema yönetmeni ve kuramcısı.

Yahudi kökenli bir babanın çocuğu olarak Riga'da doğan Ayzenştayn, Potyomkin Zırhlısı filmiyle sinema tarihine adını yazdırdı. Sinema tarihinde çığır açan Potemkin Zırhlısı filmiyle yeni bir temsil alanı, anlatı dünyası, kahraman tipi yarattı. Kahramanları bir kişi değil, kitlelerdi. Ayzenştayn filmlerini yepyeni montaj teknikleri, estetik anlatımı ve etki yöntemleriyle bir klasik haline getirdi. 50. yaşgününden yaklaşık 3 hafta sonra Moskova'da hayatını kaybetti. Cenazesi yakıldıktan sonra külleri Moskova'da Novodeviçi Mezarlığı'na gömüldü.

Devamı
Gizle

Katkıda Bulunduğu Son 8 Yapım

Hepsini Göster
Popüler Yorumlar
summerbag (Dublör) | 18 Ağustos 2011, 16:03

Belkide tüm eleştirmen ve entellektüel kitlenin birbirini mahvettiği sorulardan biri,sinemayı ilk hangi filmle ciddiyet almıştır sorusudur.bir çok kişi orsan welles\'nin citizan kane filmini gösterirken bir çok kişi sergei eisenstein potemkın zırhlısı filmini gösterir.ama eğer tarih açısından bakılırsa potemkın zırhlısı öne çıkar.film leninin propaganda amaçlı bir film olarak yapılması istensede  sergei m.esinstein bir propoganda filminde bile tüm dünyayı değiştirecek bir \'\'kurgu\'\'olayı inşa eder.zaten grev filminde öğretmeni kuleşovun yaptığı etkisindede faydalanmış ve çarpıcı kurgu denilen kuramı bulmuş farklı görüntülerin,insanın betimleme özelliği sayesinde anlam kazandığı sadece seyretmeyip şok etkisi yaratma özelliğindende faydanlanmıştır.bu sergei m.eisenstein muazzam bir kuramıdır -ki bu kuramındanda oldukça pavlovun köpek deneyinden yararlanmıştır.tabi potemkın zırhlısının tüm dünya sinemasını değiştirip filmdeki sembolize anlamlar ve hazırladağı çarpıcı kurgu filmini devrim niteliği taşır.ve evet citizan kane öncesi sonrası demek yerine potemkın zırhlısından öncesi ve sonrası diye ayırırsak daha mantıklı olur.şu an amerika başta olmak üzere tüm dünya sineması 7.sanat olarak yerini bulmuşsa bu adamın büyük emeği olduğunu unutulmamalıdır.mekanı cennet olsun.

0
4
Tüm yorumlar (6)
Avatar
kaan1903 (Dublör) | 25 Temmuz 2015, 17:28

Dünyanın en iyi yönetmenlerinden sayılan Rus yönetmen ' Andrey TARKOVSKİ ' 'Mühürlenmiş Zaman ' adlı kitabında ' Sergei M. Eisenstein ' sinemasını acımasızca eleştirir en çok da eleştirdiği nokta bu yönetmenin propaganda filmi yapması ve filmlerinde zorla seyirciye kendi düşüncelerini aşılamasıdır.Açıkçası ben bu noktada tamamen TARKOVSKİ'ye katılıyorum.

Cevap Yaz
0
2
Stiks (Profesyonel) | 7 Aralık 2014, 05:21

“Çekim (çerçeve) hiçbir zaman kurgunun bir öğe’si değildir. Çekim (çerçeve) bir kurgu gözesi’dir (hücresidir).” - Sergei M. Eisenstein

Cevap Yaz
0
1
summerbag (Dublör) | 18 Ağustos 2011, 16:03

Belkide tüm eleştirmen ve entellektüel kitlenin birbirini mahvettiği sorulardan biri,sinemayı ilk hangi filmle ciddiyet almıştır sorusudur.bir çok kişi orsan welles'nin citizan kane filmini gösterirken bir çok kişi sergei eisenstein potemkın zırhlısı filmini gösterir.ama eğer tarih açısından bakılırsa potemkın zırhlısı öne çıkar.film leninin propaganda amaçlı bir film olarak yapılması istensede  sergei m.esinstein bir propoganda filminde bile tüm dünyayı değiştirecek bir ''kurgu''olayı inşa eder.zaten grev filminde öğretmeni kuleşovun yaptığı etkisindede faydalanmış ve çarpıcı kurgu denilen kuramı bulmuş farklı görüntülerin,insanın betimleme özelliği sayesinde anlam kazandığı sadece seyretmeyip şok etkisi yaratma özelliğindende faydanlanmıştır.bu sergei m.eisenstein muazzam bir kuramıdır -ki bu kuramındanda oldukça pavlovun köpek deneyinden yararlanmıştır.tabi potemkın zırhlısının tüm dünya sinemasını değiştirip filmdeki sembolize anlamlar ve hazırladağı çarpıcı kurgu filmini devrim niteliği taşır.ve evet citizan kane öncesi sonrası demek yerine potemkın zırhlısından öncesi ve sonrası diye ayırırsak daha mantıklı olur.şu an amerika başta olmak üzere tüm dünya sineması 7.sanat olarak yerini bulmuşsa bu adamın büyük emeği olduğunu unutulmamalıdır.mekanı cennet olsun.

Cevap Yaz
0
4
RuzgarHk (Amatör) | 8 Ağustos 2011, 04:31

Sergei M. Eisenstein ! şuphesiz kurgu ile çığır aşmıştır. sinemacıların bir çoğunu peşinden sürüklemiştir. kaldıki ben onun izinden gitmekle beraber kıskanıyorum bir ölüyü :)  Sergei M. Eisenstein ve pudovkin, öğretmeni klushovla gelişen fakat sonradan Sergei M. Eisensteinın onlardan yaptıklarıyla  gözle görülür bir şekilde ayrılan..  ömrü yetmeden ses üzerine çalışan.. ve sesin sinemaya girmesinede katkıda bulunan..  anlıksak kurgu ile çığır açan.. :) çok var yaz yaz bitmez bu adamı :) ama şunu yazayım dünya hala Sergei M. Eisensteinın o entellektüel kurgu filmini beklemektedir.

Cevap Yaz
0
2
gaga81 (Amatör) | 13 Şubat 2011, 05:46

Montaj'ın babası.... Sevdiğimiz bir çok yönetmen ondan etkilenmişir.

Cevap Yaz
0
1
RuzgarHk (Amatör) | 8 Ağustos 2011, 04:24

birçok mu? :)  gel şunu baya çok yapalım :) kurgunun babası yapalım bide onu :)

0
0
Görüşleriniz